کیف پول ترون لینک؛ آموزش، نصب و بازیابی

کیف پول ترون لینک یکی از کیف پول های بیشتر شناخته شده برای کاربران ایرانی است. این کیف پول مخصوص شبکه ترون طراحی شده و امکان پشتیبانی از بلاکچین های دیگر مانند اتریوم یا bnb را ندارد. شما می توانید برای نگهداری رمزارز ترون خود و یا سایر توکن های روی شبکه ترون مانند BTT یا WINK از این کیف پول استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب کیف پول تراست ولت

ترون لینک به دو صورت اپلیکیشن موبایل و افزونه مرورگر برای کاربران در دسترس بوده که در این مقاله ما نحوه نصب، راه اندازی و همچنین بازگردانی این کیف پول از طریق اپلیکیشن گوشی را به شما آموزش می دهیم:

۱- نصب کیف پول ترون TronLink pro

نسخه مخصوص تلفن همراه با سیستم عامل Android و iOS را می‌توان به رایگان از فروشگاههای Google Play Store اندروید و App Store آیفون دریافت کرد:

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه iOS

۲- ساخت کیف پول جدید:

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، حال نوبت به راه اندازی کیف پول ترون لینک می رسد.اپلیکیشن را باز کرده، و بر گزینه «Create Wallet» کلیک کنید.

۳- حال با بخش قواعد و قوانین برنامه ترون لینک روبرو می‌شویم، برای گذر از این بخش، نوشته را به پایین ببرید تا گزینه «I Agree to the terms. Don’t Ask Me Again» فعال شود، سپس بر روی آن کلیک کنید.

۴- در شکل زیر، درون کادر ۱ یک نام برای کیف پول خود انتخاب کنید (این نام فقط برای نمایش به شما می باشد و هنگام بازگردانی کیف پول کارایی ندارد)، و سپس بر گزینه «Next Step» (کادر دوم) کلیک کنید به مرحله بعد بروید.

سپس در کادر ۲ باید برای کیف پول ترون لینک باید باید یک Password (رمزعبور) انتخاب کنید. این پسورد حتما باید دارای ۸ کاراکتر و شامل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد. در کادر ۳ تکرار Password را وارد کرده و سپس بر گزینه «Create Wallet» کلیک کنید.

 

۶- کد بازیابی کیف پول:

کیف‌پول ترون لینک برای امنیت و بازیابی (Restore) اطلاعات شما دوازده کلمه را با ترتیبی خاص به شما نمایش می‌دهد که باید این کلمات و ترتیب آنها را یادداشت و نگهداری کنید. این روش تنها راه شما برای بازیابی کیف‌پولتان است. در صورت از دست رفتن پسورد منتخب شما، با داشتن درست این ۱۲ کلمه می‌توانید وکیف پول خود را بازیابی کنید.

نکته خیلی مهم: داشتن ۱۲ کلمه بازیابی تنها راه شما برای برگرداندن کیف پولتان می باشد. در صورتی که برنامه ترون لینک از گوشی شما پاک بشود یا گوشی خود را از دست بدهید و این ۱۲ کلمه را در اختیار نداشته باشید دارایی شما در این کیف پول به طور کامل از دست می رود. حتما از این ۱۲ کلمه هم به صورت دیجیتال هم به صورت کاغذی کپی بگیرید.

بازیابی کیف پول ترون

در شکل بالا، بر گزینه «Back up now» کلیک کنید، سپس پیامی نمایان می‌شود که از شما می‌خواهد که برای امنیت بیشتر، از ۱۲ کلمه خود اسکرین‌شات نگیرید. سپس بر گزینه «Got it» کلیک کنید تا مانند شکل زیر، ۱۲ کلمه منتخب شما نمایش داده شود. این ۱۲ کلمه را یادداشت و در جایی مطمئن ذخیره کنید.

بازگردانی کیف پولدر عکس بالا برنامه ترون لینک از شما میخواهد که برای اطمینان از درستی ترتیب کلماتی که یادداشت کرده‌اید دو مورد از آنها را وارد کنید، در غیر این صورت بر گزینه «Skip now» کلیک کنید تا راه‌اندازی کیف‌پول شما به پایان رسد.

عبارت بازیابی کیف پول

 

نحوه استفاده از کیف‌پول TronLink:

تصویر زیر، صفحه اول اپلیکیشن ترون لینک است که در واقع برگه Asset یا داراییهای شماست و تمام رمزارزهای موجود در این کیف‌پول و مقدارشان را به شما نشان می‌دهد.

 

صفحه اصلی tron link wallet

ارسال یا دریافت رمزارز در کیف‌پول TronLink:

برای ارسال و یا دریافت رمزارزها می‌توانید از آدرس و یا کد QR موجود در کیف‌پول استفاده کنید.به عنوان مثال، در صفحه داراییها بر رمزارز ترون با نشانه TRX کلیک می‌کنیم تا به صفحه زیر هدایت شوید.

 

صفجه اصلی کیف پول ترون

برای دریافت بر گزینه «Receive» و برای ارسال بر روی «Send» کلیک کنید تا در صفحه بعد، کلید عمومی و کد QR شما نمایش داده شود.

دریافت آدرس ولت کیف پول ترون

دریافت: با کپی کلید عمومی یا همان آدرس کیف پول (کادر قرمز شکل بالا) و ارسال آن برای فرستنده رمزارز و یا اسکن کد QR توسط تلفن همراه فرد فرستنده، میتوانید به مبادله رمزارز بپردازید.

ارسال: با کلیک بر روی گزینه «Send» صفحه زیر برای شما نمایان می‌شود.

ارسال ارز در کیف پول tron link

-در شکل بالا، در کادر اول کلید آدرس خودتان

– در کادر دوم کلید عمومی گیرنده

– در کادر سوم نام رمزارز موردنظر

– در کادر چهارم مقدار رمزارز

و پس از اطمینان از درستی اطلاعات، با فعال‌شدن گزینه «Send» بر آن کلیک کنید تا انتقال رمزارز صورت گیرد.

بازیابی کیف‌پول:

همانطور که گفتیم، تنها راه شما برای بازگردانی کیف‌پول، همان ۱۲ کلمه منتخبی است که هنگام ساخت کیف‌پولتان به شما ارائه شد.

۱- پس از نصب اپلیکیشن TronLink، این بار بر گزینه «Import Account» را انتخاب می‌کنیم.

۲- متن قوانین و قواعد اپلیکیشن را به پایین ببرید تا گزینه «Accept» برای شما فعال شود.

کیف پول ترون

۳- با نمایان شدن گزینه «Mnemonic»، بر روی آن کلیک کنید.

بازیابی ترون

۴- سپس بر گزینه «HD Wallet» کلیک کنید.

کیف پول ترون لینک

۵- در این بخش شما باید ۱۲ کلمه مخصوص خود را مطابق شکل، به ترتیب وارد کنید و بین هر کلمه فاصله بگذارید. سپس با فعال‌شدن گزینه «Next Step» بر آن کلیک کنید.

کلمات نامانیک۶- در دو مرحله پایانی، از شما خواسته می‌شود که مانند قبل، پسورد جدیدی برای خود انتخاب کرده و سپس تکرار آن را نیز در کادر مورد نظر وارد کنید. اکنون بازیابی کیف‌پول شما به پایان رسیده است.

رمزعبور ترون

نحوه نصب و بازیابی سایر کیف پول های ارزدیجیتال نیز تقریباً به همین شکل می باشد. و مهم ترین نکته در هنگام ایجاد یک کیف پول جدید ذخیره امن کلید خصوصی یا ۱۲ کلمه بازیابی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا