بنیانگذار دوج‌کوین: کنترل رمزارزها دست «کارتل قدرتمند» ثروتمندان مشهور است.

جکسون پالمر، بنیانگذار دوج‌کوین، ناامیدی خود را از دنیای رمزارزها در یک توئیت طولانی آشکار ساخت و ادعا کرد که: دنیای رمزارزها توسط کارتل قدرتمندی، متشکل از چهره‌های پرقدرت جهان کنترل می‌شود.

«علی‌رقم ادعای دنیای رمزارزها بر «غیرمتمرکز» بودنش، این صنعت توسط کارتلی قدرتمند از افراد ثروتمند کنترل می‌شود، آنها با گذشت زمان توانسته‌اند موسسات مالی فرعی بسازند و همگی آنها به همان سیستم مالی متمرکز سابقی متصل است که قرار بوده جایگزین شود.» – جکسون پالمر

پالمر معتقد است،  ارزهای رمزنگاری‌شده «یک فناوری راست‌گرا و مبتنی بر نظام سرمایه‌داری است.» که این مسئله با باورهای شخصی او در تناقض است.

«صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده قدرت خود را از شبکه‌ی روابط مشکوک اقتصادی می‌گیرد، آنها اینفلوئنسرها و بازی‌های رسانه‌ای می‌خرند، تا توهم «سریع ثروتمند شدن» را مانند یک خرده فرهنگ به افراد مستاصل و ساده‌لوح بفروشند و سرمایه‌های آنها را جذب کند، و این ماجرا پایانی ندارد.» – جکسون پالمر، ۱۴ جولای ۲۰۲۱

وی اضافه کرد که ارزهای رمزنگاری شده برای بیشتر ثروتمند‌کردن افراد قدرتمند ساخته شده است. بنابراین، آنها نماینده‌ی بدترین سیستم برای جهان فعلی هستند.

پالمر اضافه کرد که دیگر درگیر گفتگو، درباره این موضوع نخواهد شد.

طبق گزارش U.Today، پالمر اخیراً به ایلان ماسک  بنیانگذار تسلا، بخاطر توئیتهایش درباره دوج‌کوین، لقب «گیرنده خوددرگیر» بخشید.

پالمر یک سنت هم بدست نیاورد:

پالمر دو سال پس از توسعه دوج‌کوین با رفیقش «بیلی مارکوس» در سال ۲۰۱۳، این پروژه را رها کرد، زیرا که از تاثیر سمی آنها بر جامعه ناراضی بود.

این منتقد رمزارز هرگز از سود عظیمی که سال گذشته نصیب دوج‌‌کوین شد، نفعی نبرد. در اوایل ماه می، مجموع مبادلات بازار دوج‌کوین به رقم حداکثری ۹۰ میلیارد دلاری رسید.

به گفته بیلی مارکوس، وقتی که دوج‌کوین بی ارزش بود، پالمر حدود پنج میلیون سکه دوج‌کوین داشت. او بخشی از دارایی خود را به خیریه بخشید و با بقیه آن شکلات نوتلا خرید.

«بله، حالا پالمر از دنیای رمزارزها فاصله زیادی دارد. او وقتی که دوج‌کوین ارزشی نداشت، پنج میلیون سکه داشت، و بخشی از آن را به خیریه بخشید و با بقیه نوتلا خرید. پس از آن نه من و نه او، دیگر شاهد اتفاقی مشابه نبودیم.» – (شیبه‌توشی ناکاموتو) بیلی مارکوس ۱۳ جولای ۲۰۲۱

منبع: U.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا