کوکاکولا اولین مجموعه NTF خود را به فروش می‌گذارد.

کوکاکولا اولین مجموعه NTF خود را به فروش می‌گذارد.

ترجمه اختصاصی کوین گراف؛ کوکاکولا برای گرامیداشت روز جهانی دوستی، از راه‌اندازی اولین مجموعه NFT خود خبر داد. این شرکت با همکاری OpenSea، اولین مجموعه توکن‌شده خود را در تاریخ ۳۰ ژوئیه به حراج می‌گذارد و این حراج تا چهار روز ادامه خواهد داشت.

کوکاکولا اعلام کرد که درآمد این حراج به «المپیک بین‌المللی افراد خاص»، بزرگترین سازمان ورزشی جهان برای کودکان و بزرگسالان دارای معلولیت ذهنی و جسمی، اهدا خواهد شد. «المپیک بین‌المللی افراد خاص» بیش از ۵۰ سال است که با کوکاکولا همکاری دارد.

کوکاکولا با همکاری توسعه‌دهنده Tafi، خالق اصلی محتوای سه‌بعدی و اموجیهای سیستمی، «NFTهای دوستی» خود را ساخته است، تا رعایت حقوق معنوی این نوع NFT به درستی صورت گیرد.

ان.اف.تی چند لایه‌ی کوکاکولا:

ان.اف.تی‌های دوستی یک توکن چند لایه غیرمثلی، با چهار لایه است. این لایه‌ها به شکل یک جعبه دوستی ساخته شده و با تصویرهایی که خود NFT هستند، تزئین شده‌اند. به عنوان مثال، لایه بالایی جعبه دوستی با عنوان جعبه غنیمت (loot box)، مانند یک ماشین فروش کوکاکولا ساخته‌ی تاریخ ۱۹۵۶ باز می‌شود، که جزو اقلام نوستالوژیک کوکاکولا است.

علاوه بر این، کاپشن معروف Coca-Cola Bubble Jacket به شکل یک آیتم قفل‌شده ساخته‌شده تا در پلتفرم واقعیت مجازی ۳D Decentraland برای استفاده کاربران قرار گیرد. در طراحی این کاپشن از رنگهای قرمز متالیک و قهوه‌ای کاراملی کلاسیک کوکاکولا استفاده شده است.

این مجموعه حاوی یک فایل صوتی ASMR (واکنش ارادی اوج‌گیری حسی) از کوکاکولا نیز هست، که در آن از صدای باز کردن یک قوطی کوکاکولا، ریختن نوشیدنی روی یخ و صدای اولین جرعه‌ها استفاده شده است.

و در پایان، لایه‌های دوستی این مجموعه باز می‌شود، که نسخه‌ مخصوص فضای مجازی، از کارتهای مسابقه دوستی سال ۱۹۴۰ کوکاکولا هستند. بر روی این کارتها نماد دوستی حک شده است.

سلمان کِرآگا، رئیس علامت تجاری جهانی کوکاکولا گفت: «کوکاکولا یکی از اقلام مورد علاقه کلکسیون‌داران جهان است، و طی چند دهه در لحظات شادی مشتریان، میراث غنی خود را با آنان قسمت کرده است… ما خوشحالیم که اکنون اولین NFTهای خود را در فضای فراجهانی، این مکان جدید که دوستیهای تازه در آن شکل می‌گیرد، به روشهای دنیای جدید، برای حمایت از دوست و همکار قدیمی ما یعنی موسسه «المپیک بین‌المللی افراد خاص» به اشتراک می‌گذاریم. هر NFT برای بزرگداشت عناصری که بخشی از هسته اصلی برند کوکاکولا هستند، به زبان فضای مجازی و روشهای جدید و هیجان‌انگیز، ترجمه شده است.»

بیشتر بخوانید: کودکی دوازده ساله، یکروزه۱۶۰ هزار دلار درآمد از راه NFT داشت!

منبع: Coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا