کرونا کافی نت های چین را به مراکز استخراج رمزارز تبدیل کرد!

اختصاصی کوین گراف، در حالی که مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی در چین همچنان ادامه دارد، صاحبان کافی‌نت‌های چینی در حال تبدیل کسب و کار خود به مراکز استخراج رمزارز هستند.

طبق گزارش هفته‌نامه تایم، شمار عظیمی از کافی‌نت‌های ۲۴ ساعته در چین که عمدتاً برای گیمرها راه‌اندازی شده بودند، با شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند. این خبرگزاری با استناد به آمار وبسایت Tianyan Check، ادعا کرد که سال گذشته تقریباً ۱۳۰۰۰ کافی‌نت‌ در چین تعطیل شدند.

گفتنی است که، جیانگسو، صاحب یک کافی‌نت در نانتونگ، ادعا کرد که ۲۰۰ کامپیوتر او اکنون به طور ۲۴ ساعته در حال استخراج رمزارز بوده و بیش از ۶،۲۱۰ دلار در ماه برای وی درآمد حاصل می‌کند. وی اظهار داشت که از ماه سپتامبر بیش از ۳۱۰۰۰ دلار از ماینینگ درآمد داشته است، وی افزود که صاحبان «اکثر کافی‌نت‌های نانتونگ» نیز در طی همه‌گیری به ماینینگ روی آورده‌اند.

باید اشاره کرد که، صاحب کافی نت دیگری در زونی، در استان گوئیژو، چنان از این همه‌گیری سود برده که با خرید یک اتاق گیمینگ جدید که آن را به یک اتاق استخراج رمزارز تبدیل کرده، اندازه امپراتوری نوپای خود را افزایش داده است. وی اظهار داشت که اکنون صاحب سه کافی‌نت است که اکنون دو مورد آن کاملاً به استخراج رمزارز اختصاص یافته و ماهیانه ۷۸۰۰ دلار درآمد برای او به همراه دارند.

رسانه‌های چینی ادعا کرده‌اند که در کره جنوبی، حدود ۲۰ درصد از گیم‌نت‌های این کشور در حال استخراج رمزارز هستند، پدیده‌ای که توسط Cryptonews.com نیز گزارش شده است.

نکته قابل ملاحظه این است که، صاحبان کافی‎‌نت در چین از تصمیم خود برای ادامه استخراج رمزارز دفاع کردند و به هفته‌نامه تایم گفتند که نمی‌توانند به کسب سود از گیم‌نت امیدوار باشند، مگر اینکه در تمام طول روز ۸۰ درصد پر باشند.

برخی از مالکان ادعا کردند که امیدوارند به جای کامپیوترهایی که به طور مخفی رمزارز استخراج می‌کنند، به روزهایی بازگردند که کافه‌های آنها پر از گیمر باشد. یکی از آن‌ها اظهار داشت که «به دلیل اینکه مشتریان اغلب از بوفه‌های ما غذا و میان وعده خریداری می‌کنند، مشتریان همچنان درآمد بیشتری نسبت به استخراج رمزارز ایجاد می‌کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا