ماینرهای چینی قصد ترک این کشور را دارند!

اختصاصی کوین‌گراف، تصمیم اخیر چین مبنی بر ممنوعیت استخراج و معامله رمزارزها در داخل این کشور تأثیر گسترده‌ای بر بازارهای رمزارز داشته است. با تشدید افت بازار رمزارز در روز یکشنبه بیست و سوم می، ارزش این بازار به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته رسید.

قابل به ذکر است که، همزمان با تشدید تدابیر مقرراتی چین در فضای رمزارز، ماینرهای چینی بیت‌کوین شروع به تعلیق عملیات خود در این کشور کرده‌اند. این اتفاقات فشار بر بیت‌کوین و فضای کلی بازار را افزایش داده است. همان‌طور که می‌دانیم، چین به تنهایی هفتاد درصد از کل بازار استخراج رمزارز در سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل اگر ماینرهای چینی تصمیم بگیرند که ریگ‌های خود را حتی برای مدت کوتاهی خاموش کنند، اثرات آن می‌تواند گسترده باشد.

باید اشاره کرد که، روز یکشنبه، ۲۳ می، هیوبی مال Huobi Mall، شرکت تابعه صرافی رمزارزی هیوبی اعلام کرد که تمامی سرویس‌های های حضانت آن به حالت تعلیق درآمده است. هیوبی مال قصد دارد ریگ‌های خود را به بازارهای خارج از چین منتقل کند. این شرکت در تلگرام خود اعلام کرد:

«هم‌اکنون ما در حال تماس با ارائه‌دهندگان خدمات در خارج از کشور هستیم تا زمینه انتقال ریگ‌های استخراج خود به خارج از کشور را فراهم کنیم. جای نگرانی نیست، آرام باشید.»

مهاجرت شرکت‌های چینی به آمریکای شمالی و اروپا:

گفتنی است، با استناد به این ممنوعیت مقرراتی، BTC.TOP، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج رمزارز نیز از تعلیق تجارت خود در چین خبر داد. طبق گزارش رویترز، بنیان‌گذار این استخر جیانگ ژوئر Jiang Zhuoer، بیان داشت که آنها قصد دارند عملیات خود را به آمریکای شمالی منتقل کنند.

نکته قابل ملاحظه اینکه، جیان با استناد به ممنوعیت معاملات رمزارز در چین در سال ۲۰۱۷ اظهار داشت: «با نظرات رگلاتورهای چین بر استخراج رمزارز در خانه‌ها، در درازمدت تقریباً همه ریگ‌های استخراج چین به خارج از این کشور منتقل خواهند شد» وی افزود: «چین جایگاه خود به‌عنوان پیشتاز جهانی معاملات رمزارزها در چهار سال اخیر را از دست داده است. در نهایت، چین توان محاسباتی رمزنگاری خود را نیز به بازارهای خارجی واگذار خواهد کرد.»

همچنین باید ذکر کرد که جیانگ انتظار دارد چین تجارت خود را به بازار اروپا و آمریکای شمالی واگذار کند. ماینر رمزارز HashCow نزدیک به ۱۰ سایت استخراج در مناطق برجسته ماینینگ چین همچون سیچوان و سین کیانگ دارد. اگرچه این شرکت متعهد شده است که از مقررات جدید پیروی کند، اما خرید ریگ‌های جدید استخراج بیت‌کوین را متوقف کرده و اعلام کرده است که به سرمایه‌گذاران خود که اخیراً برای توان محاسباتی درخواست داده‌اند اما هنوز شروع به خرید نکرده‌اند، بازپرداخت خواهد کرد.

گفتنی است، روز یکشنبه، قیمت بیت‌کوین به دنبال ممنوعیت در چین ۱۰ درصد دیگر افت کرد. قیمت بیت‌کوین تا نزدیکی ۳۳،۰۰۰ دلار پایین آمد و کل بازار رمزارز نیز بیش از ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. حتی برخی از صرافی‌های چینی مانند OKEx و Huobi نیز محدود کردن خدمات خود به سرمایه‌گذاران چینی را آغاز کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا