ورود کاردانو به سبد سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل، عامل رشد ۷ درصدی!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ، کاردانو، پنجمین رمزارز بزرگ از لحاظ سرمایه بازار، طی یک روز گذشته هفت درصد افزایش قیمت داشته است، به ویژه پس از آنکه گری‌اسکیل آن را به صندوق محبوب Digital Large Cap خود به عنوان سومین تخصیص بزرگ این صندوق اضافه کرد. قیمت آدا در زمان نگارش این مقاله ۱٫۴۰ دلار بوده و از کف روزانه ۱٫۲۹ دلار افزایش یافته است.

کاردانو در حال حاضر در یک مرحله گذار بسیار حساس قرار دارد و به سمت ادغام قراردادهای هوشمند که قرار است در ماه آگوست اجرایی شود پیش می‌رود. این بلاکچین در حال حاضر در آخرین فاز از هارد فورک قرارداد هوشمند آلونزو Alonzo)) قرار دارد که باعث می‌شود بتواند با پروژه‌هایی مانند Ethereum، Solana و Polkadot رقابت کند.

شبکه آزمایشی Alonzo بخشی از به‌روزرسانی Goguen است که به عنوان به‌روزرسانی قرارداد هوشمند نیز شناخته می‌شود و قرار است در فازهای مختلف راه‌اندازی شود. فاز اول Alonzo blue در تاریخ ۲۷ ماه مه به اجرا در آمد در حالی که برنامه‌های باقی‌مانده قرار است طی چند ماه آینده اجرا شوند.

این آپدیت اصلی قرارداد هوشمند تقریباً یک سال پس از آپدیت شبکه شلی (Shelly) بر روی شبکه اصلی اجرا میشود. در حالی که شلی هسته اصلی شبکه را غیرمتمرکز ساخته است، اپدیت آلونزو قابلیت‌های قرارداد هوشمند را اضافه می‌کند و آن را به مرکزی برای دپ‌ها Dapps) )، دیفای ((Defi و حتی NFT ها بر پایه قراردادهای هوشمند تبدیل می‌کند.

حدود ۷۱٪ از عرضه در گردش کاردانو استیک شده است.

در آستانه هارد فورک آلونزو، ۳۲٫۴۱ میلیارد دلار یا نزدیک به ۷۲٪ از کل عرضه در گردش ADA در حال حاضر در استخرهای استیکینگ سهامگذاری شده است.

تعداد کل آدرس‌های استیکینگ از ۶۷۰,۰۰۰ عبور کرده است و این آدرس‌ها توکن‌های ADA خود را در ۲،۶۷۹ استخر استیک کرده‌اند. یکی از سخنگویان IOHK در مورد اهمیت پروژه آلونزو بحث کرده و گفته است:

با پایان یافتن دوره شلی، ما انتظار داریم کاردانو با طرح مشوقی که برای رسیدن به میزان حدود ۱۰۰۰ استخر استیکینگ طراحی شده است، ۵۰ الی ۱۰۰ برابر غیرمتمرکزتر از سایر شبکه‌های بزرگ بلاکچین شود.

کاردانو در حال حاضر از پنج فاز (اپدیت) مهم ذکر شده در نقشه راه این بلاکچین یعنی بایرون (Byron)، شلی (Shelley)، گوگوئن (Goguen)، باشو (Basho) و ولتر (Voltaire) در فاز سوم قرار دارد. هر فاز دارای سهم خودش از هارد فورک‌هایی است که این شبکه را سازگارتر، کاربرپسند و غیرمتمرکزتر می‌کند.

 

منبع: coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا