سود چهارمیلیون دلاری خالق اتریوم از دوج کوین!

اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در حضور اخیر خود در پادکست Lex Fridman، فاش کرد که وی از سرمایه‌گذاری بیست‌وپنج هزار دلاری خود در دوج‌کوین در سال ۲۰۱۶، بیش از چهار میلیون دلار سود کسب کرده است.
اما او کل این مبلغ را به خیریه اهدا کرد.

گفتنی است، دوج‌کوین در دسامبر ۲۰۱۳ ایجاد شد و از محبوبیت یک میم اینترنتی از سگ شیبا بهره برد، ویتالیک دوج‌کوین را به عنوان یکی از اولین‌ «کوین‌های فان» معرفی کرد که در اکوسیستم در حال رشد کریپتوکارنسی راه‌اندازی شد.

گرچه بوترین تحت تأثیر کامیوینیتی که اطراف دوج‌کوین تشکیل شده بود قرار گرفت، اما در مورد نداشتن تز سرمایه‌گذاری خود شوخی کرد و اظهار داشت: «در بدو امر، مردم آن را خیلی جدی نمی‌گرفتند، آن زمان با خودم فکر می‌کردم که چگونه به مادرم توضیح بدهم که ۲۵۰۰۰ دلار در دوج‌کوین سرمایه‌گذاری کردم، تنها نکته جالب این کوین لوگوی یک سگ است. اما مطمئناً، این یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی بود که انجام دادم.»
گرچه بوترین اظهار داشت که دوج‌کوین طی این سال‌ها «واقعاً خوب» عمل کرده است، اما خاطرنشان کرد که او تحت تأثیر جوی که ایلان ماسک حول این ارز دیجیتال به راه انداخت قرار گرفته بود.

به نظر می‌رسد که علاقه ماسک به DOGE پس از رأی‌گیری کامیوینیتی دوج در سال ۲۰۱۹ که بنیان‌گذار اسپیس‌اکس را به عنوان بهترین گزینه مدیرعاملی این پروژه در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، شکل گرفت – چهار سال پس از آنکه بنیان‌گذار دوج‌کوین این پروژه را رها کرد.

بوترین بیان داشت: «در پایان سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک شروع به صحبت در مورد Dogecoin کرد و سرمایه بازار آن تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافت، این جهش چندین بار اتفاق افتاد.»

همچنین وی درمورد زمانی که در سنگاپور در قرنطینه بود و قیمت DOGE طی یک روز ۷۷۵٪ رشد کرد و از ۰٫۰۰۸ دلار به ۰٫۰۷ دلار افزایش یافت توضیح داد: با خودم گفتم «خدای من، دوج‌های من خیلی ارزش دارد!». «بلافاصله با برخی از دوستانم تماس گرفتم و به آنها گفتم من نیمی از دوج‌هایم را فروختم و ۴٫۳ میلیون دلار سود کردم، این سود را به خیریه GiveDirectly اهدا کردم و چند ساعت پس از انجام این کار، قیمت از حدود ۰٫۰۷ تا ۰٫۰۴ دلار کاهش یافت.»

ویتالیک پس از فروش نیمی از دوج‌کوین‌های خود در اوج قیمت، احساس کرد که «یک تریدر شگفت انگیز» است تا اینکه البته «قیمت از ۰٫۰۴ دلار به ۰٫۰۷ افزایش و سپس به ۰٫۵۰ کاهش یافت.»

نکته قابل ملاحظه این است که با فرض اینکه بوترین ۵۰ درصد باقیمانده از دوج‌کوین‌های خود را نگه داشته باشد، وی در حال حاضر معادل ۲۰ میلیون دلار از این رمزارز را در اختیار دارد.

گفتنی است، بوترین با وجود حمایت نسبتاً زودهنگام خود از توسعه این پروژه، تأکید کرد که پیش‌بینی نمی‌کرد که دوج‌کوین چنین توجهی را به خود جلب کند و به عنوان یک دارایی رمزارزی برتر از نظر سرمایه بازار ظهور کند: «تبدیل شدن دوج‌کوین به این پدیده بزرگ، به طوری که حتی خیلی از مردم در مورد دوج‌کوین شنیده اند اما از اتریوم نه، چیزی است که من حتی پیش‌بینی نمی‌کردم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا