شرکت میکرواستراتژی اوراق قرضه خود جهت خرید بیت کوین را به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش داد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دیکریپت، شرکت نرم‌افزاری میکرواستراتژی (MicroStrategy) فروش اوراق قرضه شرکتی خود را که برای اولین بار در روز گذشته اعلام شد، از ۴۰۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش داده است. این شرکت سهامی عام قصد دارد از درآمد حاصله برای خرید بیت‌کوین (جدای از ۹۲،۰۷۹ واحد بیتکوینی که در حال حاضر در اختیار دارد) استفاده کند.

طبق یک گزارش از بلومبرگ که به منابع ناشناس استناد کرده است، میکرواستراتژی فروش اوراق خود را پس از دریافت ۱٫۶ میلیارد دلار سفارش اوراق از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی مشتاق به خرید اوراق بدهی این شرکت در ازای بازده سالانه ۶٫۱۲۵ درصدی، افزایش داد.

قابل به ذکر است که فروش اوراق بدهی میکرواستراتژی به این شرکت امکان می‌دهد تا پس از افت قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۵۰۰۰ دلار، این رمزارز را مجددا خریداری کند. بیت‌کوین در همین ماه گذشته رکورد قیمتی ۶۳،۵۰۱ دلار را ثبت کرد.

باید اشاره کرد که در حالی که هر دو رقم بالاتر از متوسط ​​هزینه میکرواستراتژی برای بیت‌کوین‌های خود است (۲۴۴۵۰ دلار به ازای هر واحد BTC) افت سه ماه اخیر بیت‌کوین این شرکت را متحمل یک ضرر ناگاهانی ۲۸۴٫۵ میلیون دلاری کرده است. بنابراین، از آنجا که قیمت بیت‌کوین در اواخر ماه مه کاهش یافت، ارزش رسمی این شرکت نیز با کاهش مواجه شد.

گفتنی است، در حالی که ظاهراً سرمایه‌گذاران به خرید این اوراق قرضه علاقه‌مند هستند، قیمت سهام میکرواستراتژی امروز با دو درصد کاهش بسته شد. اوراق بدهی باقی مانده این شرکت (۹۰۰ میلیون دلار اوراق قابل تبدیل که در ماه فوریه به قیمت بیش از ۱۰۰ دلار برای خرید بیت‌کوین فروخته شد) اندکی افت کرد و به ۶۵ دلار رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا