سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری امینم و پاول رزنبرگ در صنعت NFT

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از نیوز.بیتکوین؛ پلتفرم بازار توکن‌های غیرمثلی میکرزپلیس (Makersplace) روز چهارشنبه در رویداد جذب سرمایه «سری آ» خود، موفق به جذب سی میلیون دلار منابع مالی شد. تیم پشت این بازار NFT می‌گوید که قصد دارد از این منابع مالی برای «جذب استعدادهای جدید و توسعه کسب‌وکار خود» استفاده کند. این رویداد توسط پانترا کپیتال (Pantera Capital) و Bessemer Venture Partners هدایت شد و منجر به سرمایه‌گذاری ستاره مشهور رپ، امینم در میکرزپلیس گشت.

میکرزپلیس به منظور توسعه تجارت NFT، سی میلیون دلار سرمایه جذب کرد:

شرکتی که پلتفرم بازار توکن غیرمثلی میکرزپلیس را توسعه داده، فاش کرد که این شرکت ۳۰ میلیون دلار از تعدادی از سرمایه‌گذاران جذب کرده است. Bessemer Venture Partners و Pantera Capital با مشارکت شرکت سونی، کوین‌بیس (Coinbase)، ۹Yards Capital، Uncork Capital وDraper Dragon Assets، رویداد را هدایت کردند.

علاوه بر این، میکرزپلیس فاش کرد که در این رویداد تأمین مالی، سرمایه‌گذاران بزرگی مانند Eminem Paul Rosenberg, و ۳LAU در حوزه موزیک، Acquavella Galleries، Sabrina Hahn وBill Ruprecht در عرصه هنر و Julia و Kevin Hartz  از صنعت سرگرمی، شرکت کرده بودند.

بازار میکرزپلیس در سال ۲۰۱۸ توسط پیشکسوت تجارت الکترونیک Ryoma Ito و دو نفر از اعضای شبکه پینترست یعنی دنی چو (Dannie Chu) و یاش نلاپاتی (Yash Nelapati) تاسیس شد. دنی چو بنیان‌گذار و مدیرعامل میکرزپلیس گفت، که این شرکت به این فعالیت به عنوان «سرمایه‌گذاری در آینده نوآوری» نگاه می‌کند. بازار میکرزپلیس که سه سال قبل توسط چو تاسیس شد، شاهد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش و افزایش ۱۰ برابری کلکسیونرهای NTF در ۱۲ ماه گذشته بوده است.

چو در بیانیه‌ای گفت: «میکرزپلیس نقش مهمی در آغاز یک گفتمان جهانی در مورد NFTها و آینده اقتصادی خالقان NFT در بهار امسال داشته است.» و «با این رویداد جذب سرمایه «سری آ» ما به تعهد خود برای متحد‌کردن بهترین هنرمندان عرصه دیجیتال و پرشورترین کلکسیونرها ادامه می‌دهیم و به معرفی این پدیده جدید در فناوری، به مخاطبان جریان اصلی ادامه می‌دهیم.»

رقیبان میکرزپلیس:

میکرزپلیس رقیبان جدید پیدا کرده است، زیرا این روزها بازارهایNFT بیشتری به وجود آمده‌اند. بازارهای برتر NFT زیادی در سال ۲۰۲۱، توانستند میلیون‌ها دلار سرمایه جذب کنند. به عنوان مثال، بازارNFT Mintable، با حمایت میلیاردر مارک کوبان (Mark Cuban)، در تاریخ ۱ ژوئیه ۱۳ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. در پایان ماه جولای، Opensea اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار در رویداد «سری ب» جمع‌آوری کرده است. بازار NFT Rarible بیش از ۱۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرد و از برنامه‌های خود برای لانچ روی بلاکچین Flow پرده برداشت.

این شرکت همچنین با دو صرافی بزرگ Crypto.com و FTX روبرو خواهد شد. در حالی که Crypto.com پیش از این بازار NFT خود را با کمک افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ راه‌اندازی کرد، FTX اخیراً اعلام کرد که با غول فیلم، رسانه، بازاریابی و تلویزیون Dolphin Entertainment همکاری می‌کند.

میکرزپلیس در اعلامیه اخیر خود از هنرمندان NFT تشکر کرد و گفت که فروش این شرکت به لطف هنرمندانی مانند Beeple، Bosslogic، Trevor Jones، Pak، DeadMau5، Urs Fischer، Patrick Mahomes، ۳LAU، Jose Delbo و Lushsux بوده است.

از این رویداد تأمین مالی ۳۰ میلیون دلاری همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروش‌های NFT تاکنون یاد شده است. میکرزپلیس برای همکاری با کریستی (Christie) هنگامی که بیپل (Beeple) کلکسیون Everdays: The First 5000 Days را به حراج گذاشت و به رقم چشمگیر ۶۹ میلیون دلار فروش رفت، شهرت یافت.

پاول ورادیتاکیت (Paul Veradittakit)، یکی از شرکای پانترا کپیتال (Pantera Capital) در خصوص جذب سرمایه «سری آ» میکرزپلیس اظهار داشت: «ما قویاً معتقدیم که NFTها سرآمد نسل بعدی هنرهای دیجیتال، کلکسیون‌ها، رسانه‌ها، تجربیات و بسیاری چیزهای دیگر خواهند بود.»

منبع: news.bitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا