ری دالیو: میان طلا و بیت کوین، انتخاب من طلا است.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف از کوین‌تلگراف؛ ری دالیو مدیر صندوق سرمایه‌گذاری، طلا را به چشم مانعی در برابر تورم می‌بیند، اما مقداری بیت کوین نیز در کارنامه خود دارد.

این سرمایه‌گذار می‌گوید که هنوز موافق بیت کوین است، اما تمایل بیشتری به طلا دارد.

ری دالیو روز ۴ آگوست در گفتگویی با CNBC اعتراف کرد که مقدار کمی بیت کوین دارد اما اگر مجبور باشد بین این دو گزینه یکی را برگزیند، انتخاب او طلا است. «اگر اسلحه به سمتم بگیرید و بگویید باید یکی را انتخاب کنم، طلا انتخاب من است.»

اما او اضافه کرد که بیت کوین را طلای دیجیتال، و راه مهمی برای تنوع بخشیدن به کارنامه‌ سرمایه‌گذاری می‌داند. وی گفت: «بعضی از داراییها برای تنوع بخشیدن به کارنامه سهام مناسب‌اند، و بیت کوین مانند یک طلای دیجیتال است.»

دالیو همیشه طرفدار طلا بوده و صندوق سرمایه‌گذاری او بریج‌واتر (Bridgewater)، سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در طلا سرمایه‌گذاری کرده است. در سال ۲۰۱۹، دالیو نوشت که اضافه‌کردن طلا به تعادل یک کارنامه‌ی سهام کمک می‌کند، زیرا هم ریسک کمتری دارد و هم بازده را افزایش می‌دهد.

ذخیره داراییهای ارزشمند مانند طلا برای دالیو، که طلا را مانند حفاظتی در برابر تورم می‌بیند، بسیار جذاب است. بانکهای مرکزی در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار تن طلا دارند که معادل یک پنجم کل طلای استخراج شده‌ی جهان است.

بیشتر بخوانید: با استیبل کوین DAI بیشتر آشنا شویم

دالیو قبلاً در مورد نظارت بر ارزهای دیجیتالی و حتی ممنوعیت احتمالی آنها در ایالات متحده هشدار داده بود، درست مانند مالکیت طلا در دهه ۱۹۳۰٫ در نظر دالیو، «یک احتمال منطقی» وجود دارد که بیت‌کوین در نهایت توسط دولت فدرالی غیرقانونی خوانده شود.

او در مورد بیت کوین محتاط است اما همچنان دوست دارد که برای تنوع بخشیدن به سهامهای خود از آن استفاده کند و می‌گوید: «در کل، من واقعاً نمی‌دانم که آیا قیمت بیت‌کوین صعودی یا نزولی خواهد شد. من می‌توانم هر دوی این نتایج را مورد بحث و گفتگو قرار دهم.»

در ماه می دالیو طی مصاحبه‌ای در کنفرانس ارزهای دیجیتال Consensus اظهار کرد، که ترجیح می‌دهد به جای اوراق بهادار بیت‌کوین بخرد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت یک اونس طلا، با کاهش ۴٫۴ درصدی از ابتدای سال به قیمت ۱,۸۱۰ دلار رسیده است. برعکس، قیمت بیت‌کوین در مدت مشابه ۳۶ درصد افزایش داشته و به قیمت ۳۹ هزار معامله می‌شود.

میلیاردر دیگری که در روزهای اخیر به بیت کوین فکر می‌کند، مارک اندریسِن بنیانگذار اندریسن-هوروویتز است. این سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، روز سوم آگوست در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت، که بیت کوین «یکی از شگفت‌انگیزترین چیزهایی است که تا به حال دیده‌ام» و «پیشرفت بزرگی در عرصه تکنولوژی» است.

اما گزارش نشان می‌دهد که اندریسن بیشتر به سیستم غیرمتمرکز بیت‌کوین علاقمند است. او گفت: «بسیاری از باهوشترین افراد در علوم کامپیوتری، در این زمینه مشغول به کار هستند.» و افزود که این سیستم «شکل جدیدی از سیستم مالی» به وجود آورده است که در آن مردم «قادر خواهند بود که در بی‌اعتمادی فضای مجازی، به یکدیگر اعتماد کنند.»

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا