سرقت ۵۸۰هزار دلار بیت کوین توسط ایلان ماسک جعلی!

هفته گذشته گزارش ها درباره حساب های کاربری جعلی منتصب به ایلان ماسک که اقدام به دریافت بیت کوین از کاربران نموده بودند، به طرز چشمگیری افزایش یافت.

به گزارش دیکریپت (decrypt.co)، گفته شده این کلاهبرداران که در حساب هایی به ظاهر تأیید شده با تیک آبی در شبکه اجتماعی توئیتر دست به چنین اقدامی زده و برخی از طرفداران ایلان ماسک که با این اکانت برخورد کرده بودند، به دام این کلاهبرداران افتاده‌اند. ارزش کل بیت کوین های مسروقه تاکنون چیزی حدود ۵۸۰,۰۰۰ دلار برآورد شده‌اند.

ماجرا از جایی شروع شد که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و از طرفداران ارزهای دیجیتال متوجه حمله ای گسترده به خود و تعداد قابل توجهی اکانت با نام خود در توئیتر شد. در این اکانت ها تقاضای اهدای بیت کوین با وعده پرداخت سود به کاربران داده شده بود.

توئیتر بارهاست که دچار حملات این چنینی به قصد سرقت بیت کوین از کاربران شده و اغلب این موارد به ضعف های امنیتی این پلتفرم نسبت داده شد. اما نکته قابل توجه در آخرین مورد، سوءظن FBI به جک دورسی، مدیرعامل توئیتر در همدستی با کلاهبرداران بوده و از احتمال بازجویی وی توسط این سازمان سخن به میان آورده‌اند!

ترجمه اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: decrypt.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا