ادعای یک محقق چینی: رمزارزهای ملی دلارزدایی را تسریع خواهند کرد!

Dollar vs Yuanبه گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از کریپتونیوز؛ به ادعای یک محقق برجسته چینی، رمزارزها به چین و متحدانش در کاهش اتکا به دلار آمریکا کمک خواهند کرد. هوانگ کیکای، معاون آکادمی علوم اجتماعی فوجیان، این اظهارات را در مقاله‌ای برای کوانگ‌کینگ دیلی بیان کرد. این مقاله بعداً توسط پیپل دیلی، روزنامه رسمی حزب کمونیست چین بازنشر شد. هوانگ اظهار داشت که روند دلارزدایی در چندین کشور در حال انجام است و در نهایت به یک سیستم ارزی جهانی چندقطبی منجر خواهد شد؛ زیرا کشورها به دنبال فاصله گرفتن از دلار آمریکا هستند.

هوانگ معتقد است که فیات‌های دیجیتال مانند یوان دیجیتال می‌توانند در این فرآیند نقش داشته باشند. او مدعی می‌شود که رمزارزها پتانسیل نوآوری در تسهیل دلارزدایی را دارند. همانطور که برنامه‌های کاربردی رمزارزها همچنان در حال توسعه هستند، ممکن است امکان ظهور یک «ارز جهانی» فراحاکمیتی به عنوان مرکز جدید سیستم حاکمیت پولی بین‌المللی وجود داشته باشد. بااین‌حال، هوانگ به صراحت اعلام نکرد که یوآن دیجیتال باید این نقش را بر عهده بگیرد، اگرچه او در مقاله خود به پلتفرم پرداخت «بریکس پی» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ارز جدید بریکس (BRICS) با پشتوانه طلا، نظر جهانیان را به خود معطوف کرده‌است!

بریکس پی، یک پلتفرم پرداخت دیجیتال است که در حال حاضر فقط در مرحله توسعه قرار دارد. سازندگان آن ادعا می‌کنند که هم دیجیتالی و هم غیرمتمرکز خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا کشورهای عضو بریکس پروژه‌های رمزارز ملی خود را با بریکس پی یکپارچه خواهند کرد یا خیر. با این وجود، کشورهایی مانند چین، روسیه و برزیل پیشرفت قابل‌توجهی در ابتکارات رمزارزهای مربوطه خود داشته‌اند. هوانگ پیشنهاد می‌کند که رمزارزهای ملی می‌توانند نقشی در دلارزدایی داشته باشند، در صورتی که مسائل مربوط به قابلیت همکاری برطرف شود. او پیشنهاد می‌کند که پروژه‌های بریج رمزارزها می‌توانند تراکنش‌های دوجانبه یا چندجانبه برون مرزی را امکان‌پذیر کنند.

علاوه بر این، هوانگ بر اهمیت کاهش تسلط سیستم بانکی سوئیفت که تحت کنترل ایالات متحده است، تأکید می‌کند. او استدلال می‌کند که لازم است متحدان چین به طور فعال دلارزدایی را در بخش‌های کلیدی مانند انرژی و کالاها ترویج کنند. هوانگ همچنین معتقد است که سوآپ ارز و استفاده از ارزهای محلی و یوان برای تسویه‌حساب با کشورهای تولیدکننده کالا می‌تواند به تدریج پیوند بین نفت و دلار آمریکا را تضعیف کند.

منبع: cryptonews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا