تولیدکننده بزرگ نفت پذیرش دلار آمریکا در مبادلات بین‌المللی را متوقف کرد!

Oil Producerبه گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از واچرگورو؛ روسیه، عضو بریکس، با پرداخت به ارزهای محلی به جای دلار آمریکا برای صادرات خود، از تحریم‌های ایالات متحده شانه خالی می‌کند.

گازپروم، سومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه اعلام کرد که استفاده از دلار آمریکا را به طور کامل متوقف کرده‌است. در عوض این صادرکننده نفت استفاده از ارزهای محلی را برای معاملات فرامرزی انتخاب کرده‌است. این اولین شرکت تولیدکننده نفت در سال ۲۰۲۳ است که به‌طور کامل پذیرش ارزهای محلی را جایگزین دلار می‌کند.

بیشتر بخوانید: ادعای یک محقق چینی: رمزارزهای ملی دلارزدایی را تسریع خواهند کرد!

این پیشرفت به‌دنبال تلاش‌های دلارزدایی به رهبری ائتلاف بریکس است. اخیراً هند و امارات، دیگر اعضای بریکس تجارت نفت را با استفاده از روپیه و نه دلار آمریکا انجام دادند. عربستان سعودی همچنین تمایل خود را برای پذیرش ارزهای محلی برای تجارت جهانی نفت نشان داده‌است. این روند در صورت ادامه به می‌تواند تهدیدی جدی برای اقتصاد ایالات متحده تبدیل شود.

دلارزدایی چه آسیبی به اقتصاد ایالات متحده خواهد زد؟

الکساندر دیوکوف، مدیرعامل گازپروم اظهار داشت که این شرکت به‌طور کامل از دلار آمریکا فاصله گرفته‌است. او همچنین اشاره کرد که آن‌ها یورو را نیز نمی‌پذیرند که می‌تواند بر کشورهای اتحادیه اروپا فشار وارد کند. دیوکوف در مصاحبه‌ای تأکید کرد: «ما تقریباً به‌طور کامل از استفاده از دلار و یورو دور شده‌ایم.»

دیوکوف همچنین اشاره کرد که این شرکت اکنون از یوآن چین و روبل روسیه به عنوان گزینه‌های پرداخت استقبال خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: «ارزهای اصلی ما یوآن و روبل هستند.» وی تصریح کرد که این شرکت هیچ مشکلی با دریافت و تبدیل ارزهای خارجی از سراسر جهان ندارد.

بیشتر بخوانید: ارز جدید بریکس (BRICS) با پشتوانه طلا، نظر جهانیان را به خود معطوف کرده‌است!

بااین‌حال دیوکوف تأکید کرد که آن‌ها حاضر به پذیرش روپیه هند به عنوان پرداخت نیستند؛ او دلیل آن را مشخص نکرد. اگر سایر شرکت‌های نفتی این روند را دنبال کنند، می‌تواند برای دلار آمریکا تهدیدی جدی تلقی شود. ابزار تامین مالی کسری دلار آمریکا ممکن است محدود شود و به‌طور بالقوه منجر به تلاطم اقتصادی در ایالات متحده شود.

منبع: watcher.guru

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا