با Plan b تحلیلگر و خالق مدل انباشت بیت کوین آشنا شویم:

با PlanB خالق مدل انباشت به جریان بیت‌کوین بیشتر آشنا شویم:

اختصاصی کوین‌گراف، پلن بی نام حساب کاربری یکی از اشخاص مهم در دنیای تحلیل قیمت بیت کوین می باشد. این شخص که اصرار دارد تا نام واقعی او فاش نشود، خالق مدل انباشت بیت کوین یا Stack of flow است. از زمان مطرح کردن این طرح تاکنون قیمت بیت کوین با مقدار کمی اختلاف طبق همین مدل حرکت کرده است.

زندگینامه:

درمورد پلن‌بی (PlanB)، یکی از مورد تحسین‌ترین تحلیلگران بازار رمزارز، اطلاعات کمی در دست است. این تحلیلگر با مخفی شدن زیر یک نام مستعار که از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا مصاحبه‌های ویدئویی در همه جا استفاده کرده است، سال‌های متمادی را صرف بررسی و پیش بینی عملکرد قیمت بیت‌کوین کرده است. او که متولد هلند است، با سابقه حقوق و امور مالی وارد حوزه بیت‌کوین شد. پلن ‌بی علاوه بر مدل معروف انباشت به جریان که اکنون در سطح جهانی مشهور است، به‌عنوان مدیر سرمایه‌گذاری نیز فعالیت دارد و بخشی از تیمی است که ترازنامه‌ای به ارزش میلیاردها دلار را اداره می‌کند.

سال ۲۰۲۰ برای پلن بی:

۲۰۲۰ سالی بود که پلن ‌بی مسلماً بزرگ‌ترین آزمون خود را تجربه کرد. پس از سقوط بیت‌کوین به ۳۶۰۰ دلار، انتقادات از مدل او شدت گرفت. نگاهی به توییتر نشان می‌دهد که وی به شدت از مدل انباشت به جریان و اهداف قیمتی آن دفاع می‌کرد، اما بسیاری استدلال کردند که بیت‌کوین قادر به پیروی از این مدل نیست. اما درنهایت خلاف آن ثابت شد، چراکه بیت‌کوین سال ۲۰۲۰ را دقیقاً در همان جایی که باید «در مدل انباشت به جریان» به پایان می‌رساند، به پایان رساند. پلن‌بی همچنین نسخه‌های مختلفی از این مدل را در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد که دارایی‌های دیگر مانند طلا نیز در آن گنجانده شده بود.

سال ۲۰۲۱ برای پلن بی:

به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ سال مهیجی برای این تحلیل‌گر مرموز خواهد بود. ازنظر فعالیت عمومی، امسال ممکن است آخرین سال فعالیت وی باشد. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۰ و شتاب گرفتن بیت‌کوین، وی تأیید کرد که قصد دارد پس از رسیدن قیمت به سطوح بالا، از صحنه عموم محو شود. در ماه می سال ۲۰۲۰، PlanB اظهار کرد که این زمانی خواهد بود که قیمت بیت‌کوین به شش رقم برسد. وی استدلال کرد که در آن زمان، دلار آمریکا در معرض تهدید قرار خواهد گرفت و جنگی برای تصاحب عرضه رو به کاهش بیت‌کوین آغاز خواهد شد. اگرچه تا آن زمان، به احتمال زیاد می‌توان انتظار به‌روزرسانی‌های زیادی از مدل انباشت به جریان داشت و مانند سال‌های گذشته، ممکن است از دقت این مدل تعجب کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا