چین امنیت صنایع را با استفاده بلاکچین و قراردادهای هوشمند دیجیتالی می‌کند!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از نیوز.بیت‌کوین؛ کمیسیون امنیتی نظارتی چین (CSRC)، تصمیم دارد تا برای دیجیتالی‌شدن امنیت و بازارهای آتی از سرویسهای بلاکچین استفاده کند. این اطلاعیه در نشست «زنجیره اتحاد امنیت صنایع و زنجیره اتحاد مشاغل خاص چینی» در پکن اعلام شد. جیانگ دانگسینگ، معاون دفتر تنظیم مقررات علم و فناوری CSRC، اظهار داشت که «این دیجیتالی شدن برای آینده صنایع کلیدی است. »

چین قصد دارد بازارهای مالی را با استفاده از بلاکچین دیجیتالی کند:

براساس موضوعات بحث‌شده در نشست ویژه صنایع چینی در پکن، CSRC علاقمند است تا بسیاری از بازارهای اوراق بهادار و آتی را با استفاده از روشهای جایگزین مانند بلاکچین و قراردادهای هوشمند دیجیتالی کند. جیانگ دانگسینگ معاون دفتر CSRC، نکات مهمی را در این زمینه بیان کرد.

دانگسینگ اظهار داشت که درحال حاضر مهمترین وظیفه CSRC، مطالعه چگونگی پیشبرد تحولات دیجیتالی در امنیت و صنایع آتی و یافتن راهی برای دستیابی به این تحول دیجیتالی است.

دانگسینگ بعد از اعلام طرح دیجیتالی‌شدن امنیت صنایع تاکید کرد: «جذابیت بلاکچین به توانایی‌های آن در ایجاد یک مکانیسم معتمد در محیط شبکه و ایجاد زیرساخت اصلی اطلاعات برای صنایع آینده در فضای دیجیتالی است. »

چهاردهمین برنامه پنج‌ساله:

چین بلاکچین را به عنوان بخشی از چهاردهمین «برنامه پنج‌ساله» کشور در نظر گرفته است. برنامه استفاده از بلاکچین توسط حزب کمونیست تدوین شده و قرار است محور اصلی اقتصادی پنج سال آینده‌‌ ‌ی چین را شکل ‌دهد.

بلاکچین، به همراه هوش مصنوعی و داده‌های کلان، در جدیدترین برنامه پنج‌ساله چین آورده شده است. اما هنوز با وجود این اعلامیه‌ها، این کشور هنوز موضع سختی در قبال ارزهای ‌دیجیتالی دارد که یکی از کاربردهای فناوری بلاکچین در حوزه مالی می‌باشد. این خبر به سیاست «بلاکچین، نه بیت‌کوین» معروف شده است.

دولت چین ممنوعیت استخراج ارزدیجیتال را از چندین استان کشور، از جمله سیچوآن و یونان شروع کرد. این ممنوعیت، موجب کاهش فعالیتهای ایمن‌سازی بلاکچین بیت‌کوین و کاهش قابل ملاحظه‌ای در سرعت استخراج آن شد. در همین راستا بانک مردمی چین در ماه آگوست، اقداماتی برای سرکوب فعالیتهای غیرقانونی تجارت ارزدیجیتال انجام داد، و گفته می‌شود ۱۱ شرکت که ادعای انجام معاملات غیرقانونی ارزدیجیتالی داشتند را تعطیل کرد.

منبع: news.bitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا