پی پال فروش ارزهای دیجیتال را در آمریکا آغاز کرد

اختصاصی کوین گراف – پی پال، این غول پرداخت های اینترنتی دیروز مورخ دوازدهم نوامبر طی بیانیه ای اعلام کرد که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای شهروندان آمریکایی فراهم شده است. در پی انتشار این خبر، بازار سریعاً واکنش نشان داده و بیت کوین موفق به گذر از مقاومت شانزده هزار دلار گشت.

به گزارش مجله کوین گراف، در اوایل پاییز بود که پی پال رسماً اعلام نمود از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. این خبر تأثیر ملموس و آنی روی بازار رمزارزها داشت و حجم کل بازار را با افزایش چشمگیری مواجه نمود. البته دایره پشتیبانی پی پال در حال حاضر محدود به خرید و فروش رمزارزها بوده و هنوز خبری از خرید اینترنتی از سایت هایی مانند آمازون و علی بابا با استفاده از بیت کوین نیست. با این حال نمی توان منکر یک قدم بزرگ برای رایج شدن ارزهای دیجیتال در پرداخت های اینترنتی شد.

و اما نظر سایر نهادها و صرافی های ارزهای دیجیتال در این خصوص چیست؟

سایر نهادها و بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه رمزارزها، ورود پی پال به این بازار را یک تهدید برای حریم خصوصی حفظ شده در این سیستم می دانند و معتقدند که این ورود در دراز مدت به ضرر ارزهای دیجیتال است. چراکه تمام خرید و فروش هایی که به واسطه پی پال صورت می گیرد ثبت می شوند و جنبه ناشناس بودن کاربر به طور کلی در این سیستم از بین می رود.

اما با وجود تمام این انتقادات، ورود پی پال به بازار ارزهای دیجیتال به معنای در دسترس قرار گرفتن آن برای ۳۴۶ میلیون کاربر فعال بوده و قطعاً نقش چشمگیری در ورود سرمایه های جدید به این بازار خواهد داشت. شاید هم یکی از دلایل جبهه گرفتن کهنه های این بازار، پیدایش یک رقیب قدرتمند دیگر برای آنان باشد.

درحال حاضر پی پال امکان خرید و فروش ۴ ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را برای شهروندان آمریکایی فراهم نموده است. این سیستم پرداخت هنوز اعلام نکرده که امکان خرید و فروش رمزارزها از چه تاریخی در دسترس سایر کشورها قرار می گیرد ولی با توجه به استقبال چشمگیر کاربران، گمان می رود به زودی شاهد در دسترس گرفتن این قابلیت در سایر کشورها نیز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا