پولکادات یکی از مطرحترین رمزارزهای چند ماه اخیر شد!

ترجمه کوین‌گراف به نقل از دکریپتو ‌ریپابلیک؛ پولکادات سال گذشته تأسیس شد و بزودی به عنوان یک قاتل اتریوم شناخته شد. پولکادات در حال حاضر از لحاظ سرمایه بازار، در بین ده رمزارز برتر کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد. این رمزارز شاهد رشدی بی‌همتا در این اکوسیستم بوده است. هدف نهایی پولکادات (Polkadot) تبدیل به اینترنت بلاکچین و ایجاد یک بلاکچین به هم پیوسته (interconnected) است. سازندگان پولکادات معتقدند که یک شبکه بلاکچین واحد، نمی‌تواند به طور موثر و سریع به همه اهداف خود دست یابد. از این رو، این بلاکچین تمام بلاکچین‌های دیگر را زیر یک سقف آورده است.

پولکادات به‌روزرسانی آتی اتریوم ۲٫۰ است:

به گفته گاوین وود، بنیانگذار پولکادات، راه‌حل بلاکچین در ارتقاء به Ether 2.0 هنوز در دست توسعه است. قابل ذکر است که وود یکی از بنیانگذاران شبکه بلاکچین اتریوم نیز است.

شکل دیگر پولکادات به عنوان اینترنت جدید بلاکچین‌ها، فرآیندهای پرهزینه و نابسامان استخراج را کاهش می‌دهد و در عین حال بر پروتکل‌های امنیتی و اعتبار تراکنش‌ها نظارت می‌کند.

چه چیزی باعث خوش‌بینی جامعه DOT ​​شده است؟

از زمان تأسیس شبکه بلاکچین پولکادات، جامعه DOT نسبت به این پروژه ​​خوش‌بین بوده است. جامعه از این اینترنت بلاکچین جدید حمایت می‌کند و معتقد است که یکی از قابل‌دسترس‌ترین زنجیره‌ها برای قابل مدیریت‌ ترین شبکه برای ایجاد یک پروژه است.

در حال حاضر، بیش از ۴۵۰ پروژه بر پایه شبکه پولکادات ​​وجود دارد. برخی از پروژه‌هایی که در اکوسیستم پولکادات ادغام شده‌اند عبارت‌اند از Acala Network، Chainz، Edgeware و Ocean Protocol. همچنین قابل توجه است که اخیراً چین‌لینک (Chainlink) نیز به عنوان یک پالت pallet)) در این شبکه ادغام شده است.

دیگر توسعه دهندگان جاسوس فناوری آن‌ها هستند:

پولکادات چندین رقیب دارد. قابل ذکر است که بنیانگذاران بلاکچین‌های رقیب به طور علنی ادعا کرده‌اند که از شبکه DOT ​​جاسوسی می‌کنند. بنابراین این امر باعث می‌شود که بتوان نسبت به این شبکه خوش‌بین بود. بنابراین، هولدرها با مشاهده کارکردها و قابلیت‌های شبکه DOT، ​​که می‌تواند به طور بالقوه در آینده به آنها دست یابد، در حال ذخیره ‌کردن سرمایه‌های خود هستند.

DOT به یکی از داغ‌ترین رمزارزها تبدیل شد:

تنها در عرض چهار ماه از زمان تأسیس، رمزارز بومی شبکه Polkadot به سرمایه بازار ۳٫۷ میلیارد دلار دست یافت. حجم سرمایه بازار این رمزارز در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیارد دلار است. گفتنی است که بنیاد Web3 پولکادات را نسل بعدی بلاکچین قلمداد می‌کند.

طرف مقابل شبکه بلاکچین:

گرچه DOT ​​از زمان راه‌اندازی خود رونق زیادی داشته است، اما هنوز خود را به عنوان آینده قراردادهای هوشمند نشان نداده است. در واقع، بلاکچین‌های کاردانو، اتریوم، سولانا و بایننس اسمارت چین اکثر بازار را اشغال کرده‌اند. این پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، رقیبان اصلی شبکه پر رونق بلاکچینی پولکادات نیز محسوب می‌شوند.

با توجه به این دستاوردها، به راحتی می‌توان فهمید که چرا DOT دارای یک جامعه کاربری فعال، سریع و متعهد است.

منبع: thecoinrepublic.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا