همه چیز درباره استیکینگ یا اثبات سهام

همه چیز درمورد استیکینگ

ارزهای دیجیتال به مصداق پول هایی هستند که در کامپیوتر ها و سیستم عامل ها تبادل می شوند. این پول های به هیچ نهاد یا سازمان متمرکزی نیاز ندارند. ارزهای دیجیتال بلاکچین محور راهی جایگزین برای تبادل های مالی سنتی هستند. همچنین این ارزهای دیجیتال بازار مالی دیگر، مانند بازار سهام برای تریدرها به وجود آورده است. میلیون ها نفر در سراسر جهان در از طریق ارزهای دیجیتال درامد زایی می کنند. از روش های درامد زایی می توان به استخراج  و استیکینگ یا اثبات سهام ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

استیکینگ چیست ؟

استیکینگ یا اثبات سهام (POS مخفف Proof of Staking) یک الگوریتم اجماع نسبتاً جدید برای برخی از ارزهای دیجیتال است. این الگوریتم بلاک جدید ایجاد می کند که به بلاکچین اضافه می شود. این بلاک توسط شخصی که در حال حاضر برخی از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد، جمع می شود و به اعتبار یک تراکنش جدید روی پلتفرم کمک می کند.

استیکینگ یا اثبات سهام

نحوه ی انجام فرایند استیکینگ

در یک شبکه رمزنگاری مانند بیت کوین، تراکنش ها به صورت تصادفی توسط گره ی ماینینگ پردازش می شوند که اولین بار برای حل یک الگوریتم پیچیده در پایان یک بازه ی زمانی است. سرمایه گذاران بیت کوین هیچ نقشی در انتخاب اپراتور شبکه در تایید تراکنش ها ندارند.

در پروتکل Proof of Staking، ماینرها توسط دارندگان ارزهای دیجیتال انتخاب می شوند. یک ماینر را می توان به وسیله ی استیکینگ مقدار مشخصی از ارزهای دیجیتال در یک کیف پول مشخص، انتخاب کرد.

گره ی انتخاب شده ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول مشخص استیک می کند و یک بلاک جدید که متناسب با درصد ارزهای دیجیتال استیک شده است. به عنوان مثال، اگر تعداد سکه های ذخیره شده  ۵ درصد از کل ارزهای دیجیتال موجود در شبکه باشد، گره می تواند ۵ درصد از تراکنش ها را برای بلاک های جدید استخراج کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا