دو میلیارد دلار IPO بانک برزیلی پشتیبانی‌شده توسط وارن بافت، در نزدک!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از نیوز.بیت‌کوین؛ نوبانک (Nubank)، یک بانک دیجیتالی برزیلی با حمایت شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) متعلق به وارن بافت، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه عمومی رمزارز IPO در نزدک است. نوبانک حامی ارزهای دیجیتال است و خدمات سرمایه‌گذاری در صندوق معامله بیت‌کوین ارائه می‌دهد. این بانک می‌گوید: «صندوق معامله (ETF) رمزارز، می‌تواند راهی برای همگانی‌کردن بیشتر دسترسی به بازار رمزارز باشد.»

نوبانک در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه سهام خود در نزدک است.

بلومبرگ روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که Nu Pagamentos SA که به Nubank نیز مشهور است، در حال برنامه‌ریزی یک عرضه اولیه بیش از ۲ میلیارد دلاری در بورس اوراق بهادار نزدک است.

در ماه ژوئن، برکشایر ۵۰۰ میلیون دلار در این بانک دیجیتالی سائوپائولو، که بیش از ۴۰ میلیون مشتری در سراسر آمریکای لاتین دارد، سرمایه‌گذاری کرد.

به گفته مردم، نوبانک به دنبال ارزشی بیش از ۴۰ میلیارد دلار است. با این حال، با ادامه بحث و گفت‌وگوها، جزئیات ممکن است تغییر کند. ارزش این بانک پس از جذب سرمایه در اوایل سال ۲۰۱۹ معادل ۱۰٫۴ میلیارد دلار بود، اما پس از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برکشایر، ارزش آن در ماه ژوئن به ۳۰ میلیارد دلار رسید.

با ارزشی بیش از ۴۰ میلیارد دلار، نوبانک می‌تواند به دومین موسسه مالی ارزشمند در آمریکای لاتین تبدیل شود. ارزشمندترین بانک حال حاضر برزیل Itau Unibanco Holding SA با ۵۵ میلیارد دلار ارزش بازار است و پس از آن Banco Bradesco SA با حدود ۴۱ میلیارد دلار قرار دارد.

بانک‌هایی که در این عرضه اولیه عمومی(IPO) سهام خود را به فروش می‌رسانند شامل Morgan Stanley، Goldman Sachs Group Inc.، Citigroup Inc وUBS Group AG هستند.

نوبانک یک بانک دوستدار ارزهای دیجیتال است. این شرکت سرمایه‌گذاری در صندوق ETF بیت‌کوین را از طریق Easynvest ارائه می‌دهد، پلت فرم معاملاتی که اوایل امسال خریداری کرد و نام آن را به “Easynvest by Nubank” تغییر داد.

صندوق معامله رمزارز:

این صندوق ETF بیت‌کوین QBTC11 نام دارد. این اولین ETF بیت‌کوین بود که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل (CVM) تأیید شد. این شرکت در بورس اوراق بهادار B3، یکی از بزرگترین بازارهای بورس آمریکای لاتین و دومین بورس قدیمی برزیل، فهرست شده است.

نوبانک با اشاره به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ری دالیو (Ray Dalio)، مؤسس Bridgewater Associates توضیح داد: «یک جستجوی سریع [آنلاین] کافی است تا دریابید که حتی میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک و ری دالیو نیز قبلاً به این نوع دارایی علاقه نشان داده‌اند.» این بانک در ادامه نوشت:

صندوق معامله رمزارز می‌تواند راهی برای دموکراتیک سازی بیشتر دسترسی به بازار رمزارز باشد.

منبع: news.bitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا