داده های بلاک چین نشان می دهد ماینرها هنوز بیت کوین های خود را نفروخته اند!

اختصاصی کوین‌گراف، داده‌های جریان ورودی ماینرها نشان می‌دهد که ماینرهای بیت‌کوین هنوز فروش دارایی‌های خود را آغاز نکرده‌اند؛ امری که حاکی از آن است که هنوز به نقطه اوج بالقوه این چرخه گاوی نرسیده‌ایم. فعالیت معاملاتی ماینرهای بیت‌کوین یکی از شاخص‌های مهم بازار به شمار می‌رود، چراکه این امر بر هزینه‌های استخراج آنها تأثیر می‌گذارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که حمام خون این هفته بازار رمزارز منجر به محو شدن بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه از بازار شد و رمزارزهای برتر بازار یعنی بیت‌کوین و اتریوم نیز بیش از ۵۰ درصد از اوج تاریخی خود سقوط کردند. روز چهارشنبه بیت‌کوین به کف سه ماهه ۳۰۶۸۱ دلار رسید و پس از آن با یک رشد قابل ملاحظه، ظرف ۲۴ ساعت بیش از ده هزار دلار افزایش پیدا کرد.

گفتنی است که، داده‌های روی بلاکچین نشان می‌دهد که این فروش ناشی از وحشت در درجه اول توسط خریداران جدید هدایت شده و نهنگ‌ها که در هفته گذشته بالغ بر ۵۰،۰۰۰ BTC به فروش رساندند، با خرید مجموعا ۳۴،۰۰۰ BTC در کف قیمت، از این ریزش سود بردند.

نکته قابل ملاحظه اینکه، فروش عمده فعلی بیت‌کوین به شماری از فادها FUD نسبت داده می‌شود که تازه‌ترین آنها ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین است. این هشدارها از طرف دولت چین چیز جدیدی نیست و این کشور هر از چند گاهی چنین ممنوعیت‌هایی را اعلام کرده است، با این حال، فعالان این صنایع معتقدند که این بار تمرکز بر کاهش میزان انتشار کربن ممکن است نقش عمده‌ای در این ممنوعیت داشته باشد.

ماینرها چگونه بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند؟

باید اشاره کرد که سختی رو به افزایش استخراج، استخراج بیت‌کوین را به یک تجارت گران قیمت تبدیل کرده است، چراکه یک دستگاه ماینر رقابتی برای ایجاد یک سود خوب ممکن است بیش از ۱۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد، علاوه بر این، این دستگاه‌های پرمصرف باید به صورت ۲۴ ساعته کار کنند که این امر استخراج بیت‌کوین را به یک فرآیند پرهزینه تبدیل می‌کند. لذا برای اینکه ماینرها به تأمین توان هش ورودی شبکه ادامه دهند، قیمت بیت‌کوین باید بالاتر از هزینه عملیات آن‌ها باقی بماند.

باید اشاره کرد که، سال گذشته در ماه مارس، هنگامی که قیمت بیت‌کوین به زیر ۴۰۰۰ دلار کاهش یافت، این ترس وجود داشت که ورودی هش شبکه بیت‌کوین به طرز شدیدی کاهش پیدا کند، چراکه بسیاری از ماینرها به دلیل پایین بودن قیمت BTC مجبور به توقف عملیات خود بودند. قابل به ذکر است که پس از هر رویداد هاوینگ، استخراج بیتکوین گران‌تر می‌شود، زیرا پاداش استخراج با همان تعداد ماینر، به نصف کاهش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا