بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار رسید، اما داده‌های درون زنجیره‌ای خبر از افزایش انباشت بیت‌کوین می‌دهند.

با اینکه امروز ۲۹ ژوئیه، قیمت بیت‌کوین به زیر خط حمایت ۳۰ هزار دلار سقوط کرد، اما داده‌های «درون زنجیره‌ای» نشان می‌دهند، که نهنگها پیوسته در حال انباشت بیت‌کوین هستند.

طبق گزارش Glassnode در ۱۹ ژوئیه، با وجود حرکت خرسی مشکوک بیت‌کوین، ذخایر بیت‌کوین در صرافیهای متمرکز در حال کم شدن است، که میانگین این خروجی، ۳۶,۰۰۰ BTC ماهانه (با ارزش یک میلیارد دلار) می‌باشد.

گلاسنود گمان می‌برد که کم شدن ذخایر بیت‌کوین در صرافیهای مرکزی نشان‌دهنده‌ی این است که سرمایه‌گذاران به جای گذاشتن سکه‌های خود برای فروش در بازار، آنها را به جاهای مطمئن‌تر منتقل می‌کنند.

گلاسنود همچنین متوجه شد، که تعداد نهادهای انباشت بیت‌کوین، از ماه می تاکنون از حدود ۲۵۰,۰۰۰ به ۳۰۰,۰۰۰ آدرس رسیده است. گلاسنود این انباشت بیت‌کوین را مانند واحدی یکپارچه دید و آن را به خوشه‌ای از آدرسهای هم‌پیمان توصیف کرد.

این تحلیلگر داده‌های درون زنجیره‌ای اشاره کرد که تعداد «نهادهای ارسال‌کننده» (خوشه‌های خاص پرآدرس فعال در فروش) از ۱۵۰,۰۰۰ به ۱۰۰,۰۰۰ کاهش یافته است، در حالی که در همین مدت، «نهادهای دریافت‌کننده» (آدرسهای درگیر انباشت یا نگهداری) تقریباً بیش از ۲۰%، یعنی از ۱۹۰,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ افزایش داشته‌اند.

گلاسنود علیرغم تاکید بر وجود سیگنالهایی نشان‌دهنده‌ی انباشت بیت‌کوین، اشاره کرد که در احساسات بازار تضاد زیادی وجود دارد که این امر ممکن است به نوسانات شدید قیمت در آینده منجر شود:

«ما یک بازار کاملاً دو جانبه داریم، بازاری که در آینده محتمل نوسانات زیادی خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:مقدمه‌ای بر تحلیل «درون زنجیره‌ای»

این گزارش اضافه کرد که ماینرها، علیرغم ریزش آمار به دلیل اقدامات چین برای جلوگیری از استخراج رمزارز، در حال انباشت بیت‌کوین هستند. نتیجه‌ جستجوی معیار درون زنجیره‌ای «تغییر موقعیت خالص ماینر» نشان‌ می‌دهد که در حال حاضر، بیش از ۳,۳۰۰ بیت‌کوین در ماه انباشت می‌شود.

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا