بنیانگذار کادانو: بیت کوین مغلوب اتریوم خواهد شد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، اظهار داشت: بیت‌کوین در مقایسه با اتریوم و دیگر شبکه‌های اثبات سهام بسیار کند است. این مدیرعامل IOHK و هم‌بنیانگذار اتریوم، استدلال کرده است که بیت‌کوین به دلیل سرعت پایین خود در یک وضعیت رقابتی نامساعد قرار دارد و در نهایت مغلوب شبکه‌های اثبات سهام خواهد شد.

بنیان‌گذار کاردانو در یک پادکست پنج ساعته با دانشمند کامپیوتر و محقق هوش مصنوعی، لکس فریدمن( Lex Fridman)، استدلال کرد که شبکه‌های اثبات سهام، سرعت و عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین ارائه می‌دهند، وی اظهار داشت:

«مشکل بیت‌کوین این است که سرعت آن بسیار کند است. تنها دلیل اینکه که بیت‌کوین هنوز پابرجاست این است که برای پابرجایی آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده است.» هاسکینسون با تأکید بر اینکه کاربردپذیری برنامه‌ریزی‌شده بیت‌کوین از رقبای آن عقب‌ مانده است، در مورد مکانیزم اجماع اثبات کار بیت‌کوین بیان نمود: «باید این مکانیسم لعنتی را ارتقا بدهید!»

هاسکینسون همچنین از جامعه بیت‌کوین به دلیل عدم تمایل به ایجاد نوآوری فراتر از لایه پایه این رمزارز انتقاد کرد و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دو بیت‌کوین را نیز «بسیار شکننده» توصیف کرد. وی افزود: «بیت‌کوین بدترین دشمن خودش است. بیت‌کوین اثر شبکه‌ای دارد، دارای برند تجاری است، دارای تأییدیه رگلاتوری است؛ اما هیچ راهی برای تغییر سیستم، حتی ایرادات آشکار موجود در سیستم آن وجود ندارد.» با این حال، بنیان‌گذار کاردانو استدلال کرد که اتریوم به رقیب شبکه بیت‌کوین تبدیل شده است، اما دارای یک فرهنگ توسعه چالاک است که تکامل را می‌پذیرد.

وی بیان داشت: «آنچه واقعاً جالب است این است که اتریوم از این مشکل رنج نمی‌برد، اتریوم در حال رسیدن به نقطه‌ای است که همان اثر شبکه‌ای بیت‌کوین را خواهد داشت، اما کامیونیتی اتریوم فرهنگ کاملاً متفاوتی دارد، آنها عاشق پیشرفت و ارتقا هستند.» و افزود: «اگر بخواهم بین این دو سیستم شرط‌بندی کنم، می‌گویم که اتریوم ۹۰ درصد برنده مبارزه در برابر بیت‌کوین خواهد بود.»

با این وجود هاسکینسون اذعان کرد که نبرد برای سلطه بر بازار رمزارز «یک بازی بسیار پیچیده‌تر» از رقابت بین بیت‌کوین و اتریوم است و اظهار داشت که بسیاری از بلاکچین‌های دیگر در حال رقابت برای تصاحب سهم عمده بازار بلاکچین هستند و جای تعجب نیست که او از بین آن‌ها به کاردانو (ADA) اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا