سه نقص بیت کوین به گفته ی اقتصاددان دانشگاه کرنل!

ترجمه اختصاصی کوین گراف به نقل از بیت کوین نیوز، استاد اقتصاد دانشگاه کرنل و رئیس اسبق بخش صندوق بین‌المللی پول چین، اسوار پراساد (Eswar Prasad)، سه نقص عمده در بیت‌کوین مشاهده می‌کند. وی با استناد به این سه نقص می‌گوید که «بیت‌کوین واقعاً جستجو برای یک گزینه بهتر را آغاز کرده است.»

استاد اقتصاد دانشگاه کرنل نقوص بیت‌کوین را برجسته می‌کند،اسوار پراساد، استاد اقتصاد کرنل، در مصاحبه با CNBC در روز پنجشنبه، در مورد نقوص بیت‌کوین صحبت کرد.

پراساد، استاد ارشد تجارت و استاد اقتصاد در دانشکده اقتصاد کاربردی و مدیریت چارلز دایسون در دانشگاه کرنل است. وی یکی از اعضای ارشد موسسه بروکینگز (Brookings Institution) نیز هست. وی پیش از این رئیس بخش مطالعات مالی در بخش تحقیقات صندوق بین‌المللی پول (صندوق بین‌المللی پول) و قبل از آن، رئیس بخش صندوق بین‌المللی پول در چین بود.

اولین نقص مربوط به مصرف انرژی در استخراج بیت‌کوین است که پراساد در این مورد بیان داشت: «مطمئناً برای محیط زیست خوب نیست.» این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد که در مقابل، اتریوم روشی را ارائه می‌دهد که «بسیار کم مصرف‌تر خواهد بود و می‌تواند مزایای زیادی که بیت‌کوین قرار بود ارائه دهد را به همراه داشته باشد.» او افزود:همچنین می‌تواند تراکنش‌ها را بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر انجام دهد.

دومین نکته‌ای که وی اظهار داشت این بود که بیت‌کوین خیلی ناشناس نیست. وی به پرونده Colonial Pipeline اشاره کرد که در آن پلیس ادعا کرده بود که ۲٫۳ میلیون دلار بیت‌کوین را بازیابی کرده است. وی خاطرنشان کرد که رمزارزهای دیگر مانند مونرو (XMR) و زدکش (ZEC) می‌توانند ناشناسی بیشتری نسبت به بیت‌کوین ارائه دهند.

سومین نقص به گفته این استاد دانشگاه این است که بیت‌کوین به عنوان یک ارز خوب عمل نمی‌کند. وی تراکنش‌های بیت‌کوین را برای استفاده در پرداخت «کند و دست و پا گیر» توصیف کرد و افزود که بازار آن بسیار بی‌ثبات است و این رمزارز به یک دارایی سوداگرانه تبدیل شده است. پراساد نتیجه گرفت:

بنابراین بیت‌کوین واقعاً منجر به جستجو برای گزینه‌ای بهتر شده است و به نظر می‌رسد مردم به دنبال وسیله‌ای برای مبادله هستند که نیازی به مراجعه آنها به یک موسسه مورد اعتماد مانند دولت یا یک بانک تجاری نداشته باشد، اما چنین ارزی هنوز وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا