بازگشت بیت‌کوین به ۵۰ هزار دلار!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دی‌کریپت؛ در شب یکشنبه ۲۲ آگوست، بیت‌کوین توانست که به قیمت ۵۰ هزار دلاری برسد. پس از سقوط ماه می و رکود بازار در طول تابستان، رقم ۵۰ هزار دلار برای بیت‌کوین تبدیل به نقطه عطف مهمی شده بود. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۲٫۶ درصد، در هفته گذشته ۵٫۶ درصد، و در ماه گذشته ۵۵ درصد صعود کرده است.

دلایل سقوط بازار:

آخرین باری که بیت‌کوین ۵۰ هزار دلار قیمت داشت در اواسط ماه می بود، درست پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا دیگر بیت‌کوین نخواهد پذیرفت. این خبر، همراه با اقدامات چین برای سرکوب استخراج رمزارز، باعث شد که روند بیت‌کوین در روزها و هفته‌های بعد نزولی باشد.

تغییر عقیده ناگهانی ایلان ماسک باعث حیرت سرمایه‌گذاران شد، زیرا تسلا تنها سه ماه قبل ۱٫۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده، و این خرید باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران خرد به موسسات شده بود.

بعد از این اتفاقات، اقدامات چین نیز آسیب‌های بیشتری به  بازار ارزهای دیجیتال افزود.

سایر ارزهای دیجیتالی بازار هم از روند بیت‌کوین پیروی می‌کنند، و در نتیجه این اخبار بد، همه رمزارزهای پایه نیز به تبعیت سقوط کردند.

بیت‌کوین بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد، و در چند ماه گذشته حتی چند بار به زیر ۳۰ هزار دلار هم نزول کرد. اما کم‌کم آثار اخبار بد محو شد و ضررها به آرامی جبران شدند.

بیشتر بخوانید: سه راه برای کسب سود بیت‌کوین از طریق استخراج ابری و استیک

معامله‌گران، رسیدن به اعداد رند با صفرهای زیاد را، نشانه‌ی موفقیت روانی بازار می‌دانند. رسیدن به آن، راه را برای رسیدن به اعداد رند دیگر، مثل ۵۵ هزار یا ۶۰ هزار، هموار می‌کند.

هنگامی در ۲۳ آوریل، که قیمت بیت‌کوین برای اولین بار به زیر ۵۰ هزار دلار رسید، تیم معاملاتی ارزهای دیجیتال صرافی Kraken به Decrypt گفت، که آمار فروش معامله‌گران این شبکه افزایش زیادی داشت. این کاهش با پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا بایدن برای تعیین مالیات بر معاملات ارزهای دیجیتال همراه شد.۱

یوناتون میلر، مدیرعامل کراکن در استرالیا، در آن زمان گفت: «در حالی که تماشای چرخه اخبار وسوسه‌انگیز است، اما به نظر می‌رسد که اهمیت سطح ۵۰ هزار دلاری برای بیت‌کوین، به اهمیت تکنیکال و روانی آن است.»

آیا بازگشت به ۶۰ هزار دلار قدم بعدی روند بیت‌کوین خواهد بود؟ قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۱۴ آوریل نزدیک به ۶۵ هزار دلار بود.

منبع: decrypt.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا