افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت MATIC، الگوهای صعودی را فعال کرده است!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف؛ افزایش قیمت اخیر در بازار Polygon (MATIC)، قیمت آن را برای اولین بار در بیش از دو ماه گذشته، به بالای ۱٫۵۶ دلار رساند.

به طور دقیق، نرخ ارز MATIC/USDT تنها در دو روز ۲۰٫۵۶ درصد افزایش یافت، تا بالاترین سطح خود پس از ۱۷ ژوئن را پس بگیرد. پس از اینکه Polygon اعلام کرد که یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) را برای اعضای جامعه خود ایجاد می‌کند، معامله‌گرانی که که به طور خاص بر فضای پررونق امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تمرکز می‌کنند، پیشنهادات خود را برای این جفت‌‌ارز مطرح کردند.

شبکه Polygon، که راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه دوم را برای پروژه‌های اتریوم ارائه می‌دهد، ۱۰۰ میلیون دلار برای ایجاد DAO اختصاص داده است، و همچنین پروژه‌های DeFi را به استخر قابلیتهای همکاری خود وارد می‌کند. این تیم اعلام کرد که توکن‌های جدید مدیریت DAO را بصورت رایگان برای کاربران فعلی Polygon، یعنی برای افراد دارنده MATIC، ارسال می‌کند.

اعلام این خبر، تقاضا برای MATIC را در میان دلالان افزایش داد و منجر به افزایش قیمت این رمزارز در دو روز گذشته شد. در همین حال، حرکت صعودی رمزارز، یک الگوی گاوی کلاسیک را فعال کرد که نوید از رسیدن MATIC به رکوردهای جدید می‌دهد.

شکست در راه بود:

الگوی سر و شانه معکوس، یک اندیکاتور معکوس صعودی متداول است، که پس از سه بار پشت سر هم قرار گرفتن قیمت در زیر خط مقاومت، تحقق می‌یابد. در روند قیمت MATIC، به نظر می‌رسد که شمع وسط عمیقتر از دو شانه دیگر است، که هنگام اندازه‌گیری از خط گردن این الگو، کم و بیش دارای ارتفاع مساوی هستند.

نمودارهای تکنیکال معمولا هنگامی که قیمت از خط گردن بالاتر می‌رود، وارد یک موقعیت صعودی می‌شود. اگر روند خط گردن الگو را بشکند، صعودی خواهد بود. Stop Loss این الگو معمولاً در قیمت پایین شانه راست است.

حال به نمودار سه روزه پلیگان (MATIC/USDT) در عکس اول و تشکیل الگوی سر و شانه معکوس دقت کنید:

در ۲۰ آگوست، توکن Polygon،  به دنبال افزایش قیمت ۱۵۰ درصدی، از پایین‌ترین قیمت خود ۰٫۶۲ دلاری خود در ۱۸ ژوئن، در بالای خط گردن الگوی سر و شانه و در قیمت ۱٫۵۱ دلار قرار گرفت. بنابراین حداقل ارتفاع الگوی معکوس سر و شانه، ۰٫۸۹ دلار است.

در نتیجه اگر نرخ MATIC به بالای ۱٫۵۱ دلار برسد، همراه با افزایش حجم معاملات، افزایش ۰٫۸۹ دلاری این رمز ارز محق خواهد شد. با اینکار، سود ۲٫۴۰ دلاری را به عنوان هدف الگو قرار می‌گیرد، که ۰٫۳۰ دلار کمتر از رکورد فعلی است.

موقعیت خرسی:

اگر روند صعودی پلیگان، نتواند قیمت ۱٫۵۱ دلار را به عنوان پشتیبانی پس بگیرد، روند می‌تواند به خط بعدی پشتیبانی در ۱٫۳۵ دلار عقب‌نشینی کند.

نمودار شمعی سه روزه MATIC در عکس دوم نشان می‌دهد که، یک شکست مضاعف MATIC را در بالای سطح ۱٫۰۹ دلار قرار می‌دهد، که در زمان اخیر می‌تواند سطج پشتیبانی قابل اعتمادی باشد.

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا