افت پنج درصدی قیمت بیت کوین، به دنیال پیشنهاد لایحه زیرساخت ایالات متحده

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتونیوز، افزایش قیمت بیت‌کوین در روزهای پایانی ماه ژوئیه با فشار فروشندگان در پی تنش بر سر پیشنهاد لایحه زیرساخت ایالات‌متحده مواجه شد.

به گفته دانیل کیم (Daniel Kim)، سرپرست بخش بازار سرمایه در شرکت وام‌دهی غیرمتمرکز استرالیایی Mapl Finance، عقب‌گرد قیمت بیت‌کوین از پیک ۴۲،۴۰۰ دلار تا قیمت‌های فعلی در حدود ۳۹،۵۰۰ دلار احتمالاً با عدم قطعیت پیرامون این لایحه مرتبط است.

نسخه قبلی این لایحه به دنبال افزایش الزامات گزارش‌دهی اطلاعات و گسترش تعریف «کارگزار» به هر نهادی که با حوزه کریپتو سر و کار دارد، از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز، بوده است.

کیم در خصوص این لایحه در روز پنجشنبه اظهار نمود: «این لایحه ترس، نا اطمینانی و تردید زیادی را در بین کاربران ایجاد کرد که باعث شد وجوه خود را از پلتفرم‌ها خارج کنند، نقدینگی را کاهش دهند و منجر به کاهش قیمت شوند».

کیم افزود: ذخایر بیت‌کوین صرافی FTX در ماه جولای تقریباً دو برابر شد در حالی که ذخیره بایننس ۷۰،۰۰۰ واحد کاهش یافت و این عدم قطعیت زیادی در بازار ایجاد کرده است.

بیت‌کوین با یک حرکت چشمگیر به سمت مقاومت ۴۲۰۰۰ دلار صعود کرد و یک رشد متوالی ۱۰ روزه که طولانی‌ترین رشد متوالی این رمزارز در هشت سال گذشته بود را به ثبت رساند.

تاثیر لایحه جدید بر قیمت بیت کوین:

بر اساس داده‌های کوین‌دسک (CoinDesk)، این رالی در عصر روز یکشنبه متوقف شد و قیمت در ۲۴ ساعت گذشته ۵٫۵ درصد کاهش یافت.

این لایحه که در مجلس سنا در حال بررسی است، به دنبال افزایش مالیات‌ها به منظور تأمین بودجه یک تریلیون دلاری بهبود زیرساخت‌های کشور آمریکا است که ۲۸ میلیارد دلار آن از محل تراکنش‌های رمزارزی تأمین خواهد شد.

انتقادات از این لایحه به دلیل ارتباط آن با کامیونیتی رمزارز، بسیار زیاد بوده است، برخی معتقدند که این لایحه بسیار گسترده است و می‌تواند روی اکثر فعالیت‌های اقتصادی در صنعت رمزنگاری ایالات‌متحده تأثیر بگذارد.

نسخه به‌روز شده این لایحه دو حزبی سنا که در عصر یکشنبه فاش شد، به دنبال محدود کردن تعریف «کارگزار» به افرادی است که امکان انتقال دارایی‌های دیجیتالی را فراهم می‌کنند.

لایحه تجدید نظر شده به روشنی صرافی‌های غیرمتمرکز را مشمول نمی‌کند، همچنین ماینرها، اپراتورهای گره، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یا طرفین مشابه را به‌صراحت مستثنا نمی‌کند.

با این حال، بازار آپشن تا حدودی تصویری متفاوت را نشان می‌دهد. کوین‌بیس (Coinbase) در خبرنامه‌ای اعلام کرد که بیت‌کوین شاهد بزرگ‌ترین بهره باز منتهی به سررسید ماه جولای بوده است.

سایر رمزارزهای قابل توجه در لیست ۲۰ رمزارز برتر بازار از لحاظ مارکت کپ نیز افت کردند، از جمله XRP، link و theta با بیشترین افت طی یک دوره ۲۴ ساعته بین ۵ تا ۷ درصد کاهش پیدا کردند.

منبع: cryptonews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا