آشنایی با انواع تتر

آشنایی با انواع تتر

شاید هنگام خرید و فروش یا تراکنش های تتر، با اصطلاحاتی از قبیل TRC-20 ، Omni Layer و غیره برخورد کرده باشید. و این سوال برایتان به وجود آمده باشد که چند نوع تتر وجود دارد و چه تفاوت هایی دارند؟ اینمقاله با هدف آشنایی با انواع تتر نوشته شده.

چند نوع تتر وجود دارد؟

پاسخ ساده است. فقط یک نوع تتر! اما در بسترهای انتقال متفاوت. همه آن ها توسط یک کمپانی پشتیبانی می شوند. همانطور که می دانید، تتر یک توکن است و برای انتقال به بلاک چین یک کوین وابسته است.

تتر روی چه بلاک چین هایی در دسترس است؟

انواع تتر روی چهار بلاک چین Omnilayer ، ERC-20 ،TRC-20 و EOS که به ترتیب بر پایه بلاک چین بیت کوین ، اتریوم ، ترون و ایاس در دسترس می باشند. در ادامه با سه توع محبوبتر تتر بیشتر آشنا خواهید شد.

امنی لیر چیست

تتر Omni Layer

این نوع از تتر که بعضاً به تتر بیت کوین هم از آن یاد می شود، قدیمی ترین نوع تتر است و برای انتقال از از بلاک چین بیت کوین استفاده می کند. هزینه انتقال آن نسبتاً بالا، سرعت تراکنش آن پایین و به این دلیل تمایل صرافی ها و سرمایه گذاران برای استفاده از آن رو به کاهش است. طبیعتاً برای انتقال آن، لازم است مقداری بیت کوین در والت خود داشته باشید تا هزینه انتقال از آن کم شود.

تتر ERC-20

این نوع در حال حاضر پر مصرف ترین نوع تتر است و از بلاکچین اتریوم برای انتقال استفاده می کند. سرعت بالاتر انتقال و هزینه پایین تر آن علت محبوبیت بیشتر آن است و طبیعتاً برای انتقال آن باید مقداری اتریوم در والت خود داشته باشید.

erc20 چیست
trc20 چیست

تتر TRC-20

این نوع تتر حدوداً یک سال از تولد آن می گذرد و از بلاک چین ترون برای انتقال استفاده می کند. سرعت انتقال آن بسیار بالا (حدود یک ثانیه) است. نکته جالب تر اینجاست که هزینه انتقال آن فقط ۰.۳ ترون است که به قیمت امروز می شود چیزی حدود از یک اسکناس پنجاه تومانی وطنی! عاملی که باعث می شود روز به روز به محبوبیت آن اضافه شود. و طبعاً برای انتقال آن باید مقداری ترون در والت خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا