هشدار کمپانی مارول درباره استفاده از مالکیت معنوی آثار خود در NFTها!

هشدار کمپانی مارول درباره استفاده از مالکیت معنوی آثار خود در NFTها!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از بیت‌کوین.نیوز؛ ماه مارچ گذشته، ناشر کتابهای کامیک‌استریپ DC Comics به هنرمندان مستقلی که از سوژه‌های کتابها و شخصیت‌های این شرکت برای ساخت توکنهای غیرمثلی (NFT) استفاده می‌کنند، درباره ممنوعیت استفاده از حقوق مالکیت معنوی (IP) این آثار هشدار داد. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که شرکت Marvel Comics نیز استفاده از آثار این شرکت توسط فریلنسرها را ممنوع اعلام کرده است.

ماه مارچ گذشته گزارش شد، بخش حقوقی شرکت DC Comics نامه‌ای به هنرمندان مستقل و کارمندان آنها، مبنی بر توقف فروش آثار دارای حقوق معنوی متعلق به این شرکت، ارسال کرده است. پیش از ارسال نامه‌ها هنرمند مستقل مشهور، José Delgo یک کلکسیون توکنهای غیرمثلی Wonder Woman را در بازار فروخت.

گزارش مربوط به نامه توقف فروش آثار مارول، از انتشار یک داستان توسط بلومبرگ شروع شد.

مارول برای ایجاد «فرصتهای جدید برای سازندگان خود» برنامه‌ریزی می‌کند:

ورود مارول به فضای NFT از همکاری با Orbis Blockchain Technologies Limited و برنامه‌های Veve Digital Collectibles شروع شد.

در ابتدای آگوست، این شرکت «ماه مارول» را جشن گرفت و NFTهای اسپادرمن را معرفی کرد. در پایان آگوست، مارول مجموعه NFTهای «کاپیتان آمریکا» را برای ۸۱امین سالگرد مارول منتشر کرد.

مارول در گزارشی که در بلومبرگ منتشر کرد نوشت: «شرکت مارول قصد دارد که در پلتفرم Veve برای هنرمندان خود، فرصتهای جدید ایجاد کند.»

بلومبرگ در سرمقاله خود این موضوع را در صحبت با اعضای صنعت کامیک‌استریپ، مورد بررسی قرار داد. طبق گفته‌های جیسون شاکتر، در دهه‌های گذشته هنرمندان می‌توانستند آثار اصلی را بی دردسر به فروش رسانند. وی در مصاحبه خود با تاکید گفت: «سازندگان همیشه توان فروش مستقیم آثار اصلی خود را داشتند.»

منبع: news.bitcoin.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا