تعداد دلارهای در گردش از سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۷۵ درصد افزایش یافته‌است!

Burning Dollarبه گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از بی‌این‌کریپتو؛ ایالات متحده از سال ۲۰۲۰ به دلیل اقدامات محرک ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا، تقریباً ۸۰ درصد از کل دلارهای در گردش را چاپ کرده‌است. این افزایش گسترده در عرضه پول اثرات منفی شدیدی بر اقتصاد داشته‌است. Kobeissi Letter در ۲۷ آگوست گزارش داد که تعداد دلارهای در گردش تنها در سه سال ۳۷۵ درصد افزایش یافته‌است.

در ابتدای سال ۲۰۲۰، تنها ۴ تریلیون دلار در گردش بود، اما اکنون تقریبا ۱۹ تریلیون دلار در تیراژ M1 وجود دارد. دولت پول بیشتری را برای ارائه بسته‌های محرک و پرداخت به کسانی که در طول قرنطینه آسیب دیدند چاپ کرده‌است.

M2 Money Supply
نمودار پول‌های M2 در گردش

برآورد فدرال رزرو از کل عرضه پول، شامل تمام پول نقدی که مردم در دست دارند و تمام پول‌های سپرده‌شده در حساب‌های جاری، حساب‌های پس‌انداز و سایر راه‌های پس‌انداز کوتاه‌مدت است که اصطلاحاً M2 نامیده می‌شود. M1 فقط پول نقد و پس‌انداز را به‌واسطه اسکناس و سکه محاسبه می‌کند. نتیجه این افزایش عرضه پول، کاهش عمده ارزش پول از طریق افزایش قیمت‌ها و تورم است.

بیشتر بخوانید: بحران بدهی در ایالات متحده؛ حجم بدهی کارت‌های اعتباری به یک تریلیون دلار رسیده‌است!

تورم ایالات متحده در ماه جولای دوباره شروع به افزایش کرد و به ۳٫۲ درصد پس از یک سال کاهش ماهانه رسید. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره «در صورت لزوم» ادامه خواهد داد، زیرا تورم «بیش از حد بالا» باقی مانده‌است. در همین حال، خانواده‌های قشر متوسط ایالات متحده به‌طور میانگین ۷,۳۰۰ دلار بدهی کارت‌اعتباری دارند، درحالی که فقط ۵,۳۰۰ دلار پس انداز دارند.

US Dollar use in international transactions
نمودار تسلط دلار در تراکنش‌های بین‌المللی

بر اساس داده‌های بلومبرگ، نقش دلار در معاملات بین‌المللی همچنان با اوج اخیر ۴۶ درصدی، غالب است. بااین‌حال کشورهای بیشتری در حال انجام تجارت با ارزهای خود هستند و دلارزدایی واقعاً درحال پیشروی است. رئیس جمهور برزیل اخیراً از کشورهای بریکس خواسته تا یک ارز مشترک برای تجارت و سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. او در آن زمان گفت که ارز اختصاصی «BRICS» گزینه‌های پرداخت ما را افزایش و آسیب‌پذیری ما را کاهش خواهد داد.

منبع: beincrypto.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا