مدیرعامل شرکت انویدیا: ما در آستانه یک بلاکچین و متاورس مجهز به NFT هستیم!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، یکی از قدرتمندترین افراد حوزه فن‌آوری بر این عقیده است که متاورس (مجموعه‌ای از جهان‌های مجازی بهم متصل و پایدار با اقتصادهای خود کفا) نزدیک است.

یکی از جالب‌ترین کاربردهای بلاکچین و NFT ها، علاقه‌مندان متاثر از رمان سقوط بهمن (Snow Crash) اثر نیل استفنسون (Neal Stephenson) مدت‌هاست که در انتظار یک دنیای VR/AR با یک بازار داخلی رمزنگاری هستند. با این حال، جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل انویدیا، فکر می‌کند فناوری محقق کننده این دنیا، نزدیک است.

هوانگ در حین سخنرانی در کنفرانس مجازی کامپیوتکس( Computex) اظهار داشت که او «معتقد است که ما در آستانه دنیای متاورس قرار داریم و طبق متن جلسه پرسش و پاسخ او با خبرنگاران، او با تب و تاپ از پتانسیل این پدیده صحبت نمود، تا آنجا که بیان داشت کاربران یک روز از متاورس‌ها برای «شبیه‌سازی آینده» استفاده خواهند کرد.

«در آینده نسخه‌های AR وجود خواهند داشت، جایی که اثر هنری که دارید یک اثر دیجیتال است. شما با استفاده از NFT مالک آن خواهید شد. شما آن هنر زیبا را به نمایش می‌گذارید، این اثر بی‌همتا و کاملاً دیجیتالی است. شما عینک‌های مجازی ما را روی تلفن خود خواهید داشت. به وضوح می‌بینید که آنجاست و متعلق به شماست. ما این همپوشانی را مشاهده خواهیم کرد، همپوشانی متاورس در دنیای فیزیکی ما.

همچنین، وی خاطرنشان کرد که انویدیا در حال استفاده از نسخه واقعیت مجازی (VR) ساختمان اداری جدید انویدیا برای آزمایش این تئوری‌ها است، دپارتمانی که این شرکت ویجر (Voyager) نامگذاری کرده است. انویدیا از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده‌های گرافیکی جهان، از ابررایانه‌ها برای شبیه‌سازی معماری ویجر استفاده کرده و به طراحی و اثربخشی زیست‌محیطی آن کمک کرده است؛ و در نهایت این شرکت به کارمندان خود امکان می‌دهد تا با استفاده از هدست های VR و کنترل ربات‌ها برای حرکت در این دفتر مجازی/فیزیکی، از خانه وارد محل کار خود شوند.

«این ساختمان به طور کامل در واقعیت مجازی وجود دارد. ما آن را کاملاً دیجیتالی طراحی کردیم. می‌خواهیم یک همتای دیجیتال از این ساختمان فیزیکی در VR وجود داشته باشد. ما قادر خواهیم بود همه چیز را شبیه‌سازی کنیم. ربات‌های خود را در آن آموزش دهیم. ما می‌توانیم بهترین روش برای توزیع تهویه مطبوع را برای کاهش مصرف انرژی شبیه‌سازی کنیم، می‌توانیم قبل از اینکه چیزی را در اینجا در جهان فیزیکی پیاده‌سازی کنیم، آن را در نسخه دیجیتالی آن، متاورس ساختمان خود شبیه‌سازی کنیم. ما می‌توانیم با استفاده از VR و AR به آن ورود و خروج کنیم.»

گفتنی است، هوانگ تنها مدیرعاملی نیست که اخیراً به NFT ها و متاورس پرداخته است، اگرچه او یقیناً خوش‌بین‌ترین آنهاست. در ماه ژانویه، بنیان‌گذار بازی فورتنایت (Fortnite)، تیم سوئینی (Tim Sweeney) اظهار داشت که NFT «منطقی‌ترین» مسیر برای رسیدن به یک متاورس کارآمد است، اما فعلاً آنها فقط «یک مفهوم نظری» هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا