شرکت نکسو: تنظیم مقررات به حوزه رمزارز کمک خواهد کرد!

رجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، در حالی که فایننس غیرمتمرکز (دیفای) طی سال گذشته صحنه را با سرتیتر‌های پرشمار خود ربود، ارزش کل قفل‌شده (TVL) در این بخش تقریباً هشتصد درصد رشد کرد و از بیست میلیارد دلار در اوایل سال ۲۰۲۱ به صد و پنجاه و هفت میلیارد دلار در ماه می افزایش یافت؛ خدمات مالی متمرکز نیز به همین ترتیب از رشد چشمگیری برخوردار بوده‌اند.

طبق گفته کالین متودیف Kalin Metodiev)، CFA) و بنیان‌گذار نکسو (Nexo)، دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) این شرکت حساب پس‌انداز رمزارزی چهار برابر رشد کرده و به ۱۵ میلیارد دلار رسیده و شمار مشتریان این شرکت نیز به ۱٫۷ میلیون عدد افزایش پیدا کرده است. این پلتفرم دارای قابلیت‌های جدیدی مانند تعویض توکن (سواپ) است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

کوین‌تلگراف در گالری آثار هنری بیت‌کوین (با حمایت مالی نکسو) در شهر میامی یک مکالمه کوتاه با بنیان‌گذار این شرکت داشت. با این حال، کوین‌تلگراف پس از پایان نمایش یک مصاحبه کتبی با متودیف در مورد رشد معیارهای کلیدی، خطرات دیفای برای مدل نکسو و مسیر دستیابی به پذیرش سازمانی، ترتیب داد.

سازگاری با دیفای:متودیف به دلیل برخی از خدمات بدون نیاز به مجوزِ دیفای، محدودیت‌های مشخصی را در دسترسی به قله‌ها می‌بیند.

وی اظهار داشت: «ما شیفته فرصت‌هایی که فضای دیفای ارائه می‌کند هستیم و در خودکار بودن و غیرمتمرکز بودن آن مزیت‌هایی زیادی را مشاهده می‌کنیم». وی افزود: «با این حال، این فضایی است که برای بقا و رشد در درازمدت نیاز به هماهنگی با سیاست‌ها و استانداردهای نهادی دارد. Nexo مطابق با پروتکل‌های رسمی و دستورالعمل‌های AML/KYC که در حال حاضر توسط فضای دیفای اتخاذ نشده، کار می‌کند.»

با این وجود، این شرکت هنوز این فضای نوظهور را از نزدیک دنبال می‌کند و نسبت به یادگیری و اتخاذ بهترین و جدیدترین تدابیر از هر منبعی ازجمله فضای دیفای، باز است.»

در حال حاضر، هدف این شرکت جذاب‌تر کردن Nexo برای کاربران دیفای با ارائه تعدادی ابتکار عمل است. این ابتکار عمل‌ها شامل کارکرد حاکمیتی برای توکن NEXO (که از سقف ۴ دلار در ابتدای سال به ۱٫۹۱ دلار افت پیدا کرده) و یک کمپین شفافیت است که گرچه ممکن است رقیب اطلاعات درون‌زنجیره‌ای به شمار نیاید، اما متودیف می‌گوید امیدوار است که این فضا را هدایت کند.

«جدیدترین ابتکار عمل #NexoTransparency ما با شفاف کردن سازوکار حضانت و پوشش بیمه ما آغاز شد. ما برای تکمیل چارچوب سازمانی Nexo شرکای مختلفی استخدام کرده و آرزو داریم که در مورد جزئیات شفاف باشیم.»

انطباق با مقررات و پذیرش:
از آنجایی که پذیرش نهادی به دلیل مشکلات قانونی و مقرراتی به‌طور مداوم با مشکل روبرو است، متودیف استدلال می‌کند که نکسو می‌تواند نقشی اساسی در درگیر کردن پول کلان بانکی در حوزه رمزارز داشته باشد.

«برخی از مردم اظهار می‌دارند که خدمات مالی مبتنی بر بلاکچین باید از سیستم بانکی سنتی جدا شود و به نوعی در حباب کوچک خود رشد کنند. به نظر ما این نظریات در سیستم مالی مدرن قرن بیست و یکم کاملاً کمدی و خیالی است. »

وی خاطرنشان کرد که رشد مشتریان نهادی «نمایی» بوده و مبالغ نیز در برخی اوقات خارق‌العاده بوده است: نکسو قادر است به مؤسسات کمک کند که تا «یک میلیارد دلار» دارایی‌ رمزارزی اندوخته و وام بگیرند.

وی خاطرنشان کرد که شرایط مقرراتی همچنان مبهم است: «اگر یک مجموعه کامل از قوانین برای شرکت‌هایی همچون Nexo وضع نشود، سخت است که منطبق با مقررات باشیم»، اما این شرکت تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است منطبق با مقررات عمل کند. علاوه بر این، برخلاف آنچه بسیاری از سازندگان DeFi فکر می‌کنند، قانون‌گذاری شفاف می‌تواند بیش از آسیب زدن، به این فضا کمک کند.

«ما معتقدیم که مقررات می‌تواند در طولانی‌مدت به کسب‌وکارهای بیشتری کمک کند و امیدواریم که شرکت‌های بیشتری در صنعت بلاکچین از شفافیت و خدمات بی‌عیب و نقص ما دنباله‌روی کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا