رکورد ETH در ۱۴۷۵ دلار; اتر در مسیر ۲۰۰۰ دلار!

اختصاصی کوین گراف – صبح امروز اتریوم موفق شد رکورد بالاترین قیمت ثبت شده تاریخ خود را شکسته و رقم جدیدی را به ثبت برساند. با ما همراه باشید تا دلایل ماندگاری اتر در روند گاوی و ادامه این مسیر را مورد بررسی قرار دهیم.

بامداد امروز اتر، رمزارز بومی بلاکچین اتریوم توانست از رکورد تاریخی قیمت خود عبور کرده رقم جدیدی را به ثبت برساند. رکورد پیشین اتریوم مربوط به رالی گاوی ۲۰۱۸ در ۱,۴۴۰ دلار بود که امروز با عبور از آن توانست نرخ ۱,۴۷۵ دلار به ازای هر واحد را ثبت کند.

اما با توجه به اصلاح حدوداً ۹,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین، دلایل ادامه روند صعودی اتریوم چیست؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

پذیرش معاملات فیوچرز اتریوم توسط بزرگترین پلتفرم مشتق جهان؛

پذیرش معاملات فیوچرز اتریوم توسط Chicago Mercantile Exchange (CME) را به سختی می‌توان بی تأثیر دانست. آنان در اعلامیه که در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ منتشر کردند، وعده اجرای این برنامه در ۶ فوریه ۲۰۲۱ داده و با توجه به اثرگذاری CME بر بیت کوین در گذشته ای نه چندان دور مورد توجه بسیاری از تحلیلگران قرار گرفته است.

قابل پیش‌بینی شدن کارمزد تراکنش های ERC-20؛

برای مدت ها کارمزد تراکنش های شبکه اتریوم به سبک سنتی تر «بالاترین پیشنهاد» انجام می‌شد. به اینگونه که ماینرها با در اولویت قرار دادن کارمزدهای بالاتر شروع به پردازش کرده و طبعاً کاربران برای تسریع کارهای خود رقم بالاتری پیشنهاد می‌دادند. با توجه به حجم زیاد تراکنش وابسته به اکوسیستم دیفای و dApp ها بعضاً این کارمزدها ارقامی فضایی تجربه کرده‌اند. پیشنهاد پروژه EIP 1559 توسط ویتالیک بوترین و پیگیری آن توسط بهترین توسعه دهندگان این شبکه، امیدواری فراوانی برای منطقی تر شدن کارمزدها بین کاربران ایجاد کرده که در جهت دهی به قیمت اتر تأثیر بسزایی داشته است.

در پیش بودن گام ۱ اتریوم نسخه ۲.۰؛

پس از «گام صفر» این نسخه «گام ۱» آن در پیش است. اتریوم ۲.۰ به منظور جایگزینی روند استخراج (Proof-of-Work) با روند استیکینگ (Proof-of-Stake) و همچنین افزایش سرعت و بهینه‌سازی شبکه پا به عرصه وجود نهاد. «گام صفر» سپرده گذاری اتریوم ۲.۰ در ۱ دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و با استقبال فراوان کاربران درحال اتمام و در آستانه ورود به «گام ۱» قرار گرفته است. این مسئله نیز یکی از مهم‌ترین سیگنال های فاندامنتال اتریوم در نظر گرفته می‌شود در صورت ادامه، نگاه بسیاری از تحلیلگران را به ۲,۰۰۰ دلار دوخته است.

گزارش اختصاصی مجله کوین گراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا