راه‌اندازی BitTorrent Chain توسط TRON و BitTorrent!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از یوز‌د‌بیت‌کوین؛ ترون، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین سیستم عامل‌های مبتنی بر بلاکچین جهان، و بیت‌تورنت، پیشرو در ارائه پروتکل‌ها و محصولات همتا به همتا، خبر راه اندازی زنجیره‌ بیت‌تورنت را منتشر کردند.

این اقدام اولین ورود TRON و BitTorrents به فضای زنجیره‌ای-تقاطعی است و ظهور یک دوره کاملاً جدید را نوید می‌دهد!

ترون سه سال پس از آغاز کار خود، اکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار تراکنش روزانه دارد و به عنوان یک پروتکل لایه یک با اتریوم رقابت می‌کند. مجموع دارایی‌های بلاکچین TRON به بیش از ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته و ارزش مالی برنامه‌های غیرمتمرکز آن از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

موفقیت‌های TRON انتظارات جاستین سان را از پیشرفت آینده‌ی پروتکلهای ترون را بیشتر کرده است. او در یک نامه‌ی سرگشاده از برنامه‌های جدید خود صحبت کرد و گفت: «پروتکل TRON، که اکنون از معاملات با حجم ۵ برابر PayPal پشتیبانی می‌کند، در آینده یک شبکه جهانی برای معامات همگانی خواهد شد.»

ویژگیهای BitTorrent Chain:

راه‌اندازی BitTorrent Chain آغاز دو‌ره‌ای جدید برای فناوری بلاکچین است که در آن همه‌ی زنجیره‌ها به هم متصل خواهند بود. کسانی که پروژه‌های زنجیره‌ای-متقاطع را پیگیری می‌کنند، از حمله‌های ماه جولای و آگوست به شبکه‌های Chainswap، anyswap، و Poly Network مطلع هستند. ضررهای ناشی از این حملات بالای ۶۲۸ میلیون دلار تخمین زده شد که موجب آسیب به ده‌ها پروژه مهم گشت.

پل جدید زنجیره‌ای-تقاطعی BitTorrent Chain نه‌تنها راه‌حلی امنیتی کامل برای حمله‌های این‌چنینی است، بلکه راه‌اندازی آن نیازهای اضطراری این زمینه را برطرف خواهد کرد. این زنجیره توان انتقال بیشتر و TPS بالاتری دارد و از این طریق برای کاربران امکاناتی مانند هزینه انتقال کمتر و سریعتر را فراهم می‌سازد. راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز در BitTorrent Chain نیز برای توسعه‌دهندگان سریعتر و کم‌هزینه‌تر از قبل خواهد بود. علاوه بر این، BitTorrent Chain با ایجاد مکانیزم امن‌تر و شفاف‌تر، کاربران را از همه گره‌ها، حساب‌های نگهبان و اطلاعات کامل تراکنش‌ها مطمئن خواهد ساخت. همه این ویژگی‌ها در نهایت امنیت دارایی‌های دیجیتالی کاربران را فراهم می‌سازد.

زنجیره BitTorrent یا BTTC به عنوان اولین پروتکل ناهمگون مقیاس و همکاری پذیر زنجیره‌ای-تقاطعی در فضای بلاکچین، پس از انتشار از بلاکچین‌های Ethereum، TRON و Binance Smart Chain پشتیبانی خواهد کرد. به عبارت دیگر، با کمک BitTorrent Chain کاربران می‌توانند دارایی‌های اصلی را بدون محدویت بین شبکه‌های Ethereum، TRON و Binance Smart Chain بصورت غیرمتمرکز منتقل کنند. در آینده نزدیک BitTorrent Chain با زنجیره‌های بیشتری سازگار خواهد شد و مامویت اتصال همه زنجیره‌ها را برآورده می‌کند. بنابراین، عصر جدیدی که همه زنجیره‌ها به هم متصل هستند، به طول رسمی توسط BitTorrent Chain آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: کیف پول ترون لینک؛ آموزش، نصب و بازیابی

لازم به ذکر است که BTTC با ماشین مجازی اتریوم کاملاً سازگار خواهد بود. همانطور که در نامه سرگشاده جاستین سان ذکر شد، ترون ۴۵۰ میلیون دلار در استراتژی DeFi خود سرمایه گذاری کرده و یک میلیارد دلار دیگر به پشتیبانی توسعه دهندگان BTTC و استخراج DeFi اختصاص داده است.

قرار است یک رای‌گیری برای انتخاب گره‌های BitTorrent Chain در بلاک چین TRON برگزار شود، و دارندگان BTT در آن شرکت می کنند و رای می دهند. همه  دارندگان BTT می‌توانند در انتخابات گره‌های غیر متمرکزبا استیک‌کردن توکن‌های BTT خود  شرکت کنند و دارندگان BTT نه تنها با رأی دادن، بلکه از آرای خود نیز کسب پاداش خواهند کرد. لازم به ذکر است که انتخابات پس از پرشدن ظرفیت تعداد گره های موجود و ظرفیت استیک BTT بسته می‌شود.

منبع: usethebitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا