تنها دو روز دیگر تا اجرای هاردفورک جدید کاردانو!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از نیوز.بیت‌کوین؛ دو روز دیگر تا ۱۲ سپتامبر، روز اجرای هاردفورک Goguen باقی مانده است و جامعه کاردانو بی‌صبرانه منتظر اجرای قراردادهای هوشمند کاربردی هستند. این قراردادهای هوشمند را می‌توان برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکنهای غیرمثلی (NFT) و سایر انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) استفاده کرد.

کاردانو در میان ده‌ هزار رمزارز موجود توانست مقام سوم بازار را بدست آورد، اما طی هفت روز گذشته کاردانو بیش از ۱۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

انتظار برای ارتقاء کاردانو در دو روز آینده:

با وجود بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه، بازار اتریوم تا به امروز بزرگترین پلتفرم قراردادهای هوشمند از نظر ارزش‌گذاری فیات محسوب می‌شود و در چند سال اخیر توانسته جایگاه خود را حفظ کند. اما بعضی از رمزارزهای دیگر نیز به سمت جایگاه اتریوم در حرکت هستند. علاوه بر اتریوم، برترین شبکه قراردادهای هوشمند امروزی براساس ارزش بازار شامل کاردانو (ADA)، سولانا (SOL)، پولکادات (DOT)، ترا (LUNA)، Avalanche (AVAX) و دیگر موارد است.

هزینه‌های اتریوم و مقیاس‌بندی دشوار آن باعث شده که مبادلات با وجوه کمتر و زمان انتقال کوتاهتر به سایر رقبای قراردادهای هوشمند منتقل شود. کاردانو وعده داده که می‌تواند رقیبی برای اتریوم باشد و انتظار می‌رود که در ارتقاء بعدی برای توسعه‌دهندگان، قابلیت‌های قراردادهای هوشمند کاربردی فراهم کند.

ارتقای ۱۲ سپتامبر کاردانو Alonzo نام دارد. در مراحل قبلی Alonzo، فقط در بخشهای تکنیکی قابلیت‌های برای قراردادهای هوشمند در نظر گرفته شده بود.

در مرحله Goguen «ادغام قراردادهای هوشمند» را خواهیم دید، و قرار است که «امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز» را به شبکه اضافه کند.

اگر همه چیز خوب پیش رود، جامعه کاردانو امیدوار است که این ارتقاء شبکه را برای اهرم‌های DeFi، توکنهای غیرمثلی، توکنیزه‌ کردن و سایر انواع dapps توسعه دهد.

ارتقاء Alonzo بخشی از برنامه ارتقاهای کاردانو است که شامل پنج دوره مختلف از جمله Byron، Shelley، Goguen، Basho و Voltaire می‌شود.

ارتقای Goguen:

در حال حاضر، شبکه کاردانو در دوره ارتقای Goguen است. توسعه‌دهندگان کاردانو همزمان با ارتقا‌‌‌ء Shelley، روی Goguen نیز کار می‌کنند و پس از اتمام Goguen، افراد متخصص و تازه‌کار قادر به تولید قراردادهای هوشمند کاردانو خواهند بود.

تیم کاردانو در وبسایت خود توضیح داد: «ارتقاء Goguen، با ادغام قراردادهای هوشمند، گامی بزرگ برای پیشرفت شبکه کاردانو به شمار می‌رود.» و «ارتقاء Shelley هسته اصلی سیستم را غیرمتمرکز می‌کند و ارتقاء Goguen، تواناییی ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) را بر پایه مستحکم تحقیقاتی و توسعه مطمئن شبکه کاردانو می‌افزاید.»

در این هفته، Outlier Ventures گزارشی از توسعه بلاکچین در نیمه دوم ۲۰۲۰ و نیمه اول ۲۰۲۱ منتشر کرد، و پروژه کاردانو را به عنوان یکی از برترین پروژه‌های توسعه‌داده شده معرفی کرد. براساس گزارش Outlier که توسط Robin Andre Nordnes نوشته شده، در زبان توسعه‌دهندگان فعّال، شبکه اتریوم ۱۶۸ و شبکه کاردانو ۱۶۵ است.

رمزارز ADA در طول ۷ روز گذشته، بیش از ۱۶ درصد سقوط داشته، اما آمار سالانه نشان می‌دهد که ADA بیش از ۲۵۵۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: news.bitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا