تحلیل قیمت اتریوم؛ منتظر رکورد باشیم؟

تحلیل قیمت اتریوم؛ منتظر رکورد باشیم؟

پس از اینکه پادشاه ارزهای دیجیتال موفق شد رکورد تاریخی خود را بشکند، کل بازار ارزهای دیجیتال چشم خود را به اتریوم، ارز دوم بازار دوخته اند. در این مقاله با تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و روانشناسی بازار به بررسی سناریوهای احتمالی قیمت اتریوم می پردازیم.چارت هفتگی ETH/USDT

قیمت اتر همزمان با اوج گرفتن بیت کوین برای ثبت رکوردی جدید و در دومین برخورد خود با مقاومت ۴۸۰ دلار موفق شد تا از این سطح عبور کرده و با یک روند صعودی قدرتمند تا قیمت ۶۲۳ دلار برسد. در این مرحله شاهد یک اصلاح قیمتی سنگین بودیم که تا سطح ۴۸۰ دلاری و در نزدیکی فیبوناچی ۰.۶۱۸ ادامه داشت. خریداران موفق شدند این نقطه حمایتی مهم را حفظ کرده و قیمت را به بالای رکود قبلی یعنی تا ۶۳۵ دلار برسانند.
در حال حاضر همان قیمت ۶۳۵ دلار مهمترین نقطه مقاومتی اتر بوده و در صورتی که این نقطه شکسته شود می توان انتظار یک رالی گاوی قدرتمند را داشت. همچنین این موج صعودی قدرتمند می تواند تا سطوح قیمتی ۷۶۰ و ۸۴۰ دلار نیز ادامه یابد.

نقاط حمایت ۵۶۰ و ۵۳۷ دلار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که فروشندگان بتوانند قیمت را از این نقاط عبور دهند می توان انتظار داشت که سطح قیمتی ۴۸۰ تا ۴۳۰ دلار برای خریداران در دسترس باشد.

نکات حائز اهمیت در تحلیل اتریوم:

– در حال حاضر همگرایی اتر با بیت کوین به پایین‌ترین حد در ۶ ماه گذشته رسیده است.

نمودار همگرایی BTC/ETH
– راه اندازی اتریوم ۲ یک امتیاز بزرگ فاندامنتال برای این رمزارز محسوب می شود.
– در صورت رشد قیمتی اتر و موفق بودن اتریوم ۲ در بالا بردن سرعت این شبکه و کم کردن کارمزد انتقال، وقوع بازار گاوی برای سایر توکن های این شبکه دور از انتظار نیست.
– با بررسی بلند مدت نمودار ETH/BTC می توان متوجه یک شکست قیمتی شد که پس از ۳ مرتبه برخورد با MA-200 صورت گرفته است.

نمودار روزانه ETH/BTC
با کنار هم گذاشتن تمامی این موارد می توان اینگونه برداشت کرد که برای شکست مقاومت سنگین اتریوم نیازی به دستیابی بیت کوین به سطح مقاومتی ۲۰ هزار دلار نبوده و حتی می توان این انتظار را داشت که خود اتریوم از عوامل موفقیت این شکست تاریخی در آینده محسوب شود.

از آنجا که بیت کوین موفق به دستیابی به رکورد قبلی خود شده و اتر به عنوان دومین ارز دیجیتال بازار هنوز فاصله زیادی با رکورد قبلی خود دارد، احتمالاً از لحاظ روانی بر بازار تأثیر بسزایی داشته و بسیاری از خریداران قدیمی و جدید بازار را به سمت خود بکشاند.

بهترین استراتژی معاملاتی برای این شرایط چیست؟

در حال حاضر دو سناریوی مختلف پیش روی ماست.

در سناریوی اول اخبار زیادی که پیرامون ارزهای دیجیتال پس از رکورد شکنی تاریخی بیت کوین منتشر شده و همچنین ورود سرمایه گذاران قدرتمند در سرتاسر دنیا به این بازار امکان جذب سرمایه های جدید را زیاد کرده است. نتیجه این عامل و ترس از دست دادن افراد تازه وارد به دنیای بازارهای مالی می تواند کلید شروع بازار گاوی را فشار دهد.

در صورتی که این اتفاق رخ دهد، از آنجا که بسیاری از معامله گران قدیمی که با هیجانات ناشی از نوسانات وارد بازار نشده اند، در انتظار یک اصلاح قیمتی هستند تا بتوانند اتر را در سطوح قیمتی ۶۳۰ تا ۶۴۰ دلار خریداری کنند. در نتیجه Pullback در این سطوح محتمل بوده و بهترین زمان برای ورود به بازار پس از این اصلاح قیمتی و گرفتن تأیید بازار گاوی است.
در سناریو دوم بسیاری از افرادی که در ابتدای روند صعودی قبلی در قیمت های ۳۸۰ تا ۴۰۰ دلار وارد بازار شده بودند و در حال حاضر با سودی چشمگیر از بازار خارج شده و یا قصد خروج از آن را دارند، خرس ها را بر گاو ها مغلوب کرده و یک روند نزولی را شکل می دهند. در صورتی که این سناریو رخ دهد بهترین نقاط برای ورود، محدوده قیمتی ۴۳۰ تا ۴۸۰ دلار خواهد بود.

و اما دارندگان فعلی اتر چه کنند؟

در صورتی که در حال حاضر دارای این رمزارز هستید و به واسطه ترس از وقوع سناریوی اول در فروش آن تردید دارید بهترین استراتژی، فروش نیمی از موجودی اتر است. در این صورت شما در هر دو سناریو می توانید دو مرتبه وارد بازار شده و با میانگین گیری، حد ضرر و سود خود را مدیریت کنید.
این موضوع برای اشخاصی که در خرید اتر مردد هستند هم صدق نموده و با خرید نیمی از سرمایه ای که می خواهند به آن اختصاص دهند، می توانند مدیریت ریسک خوبی داشته و در هر دو سناریو موفق عمل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا