افزایش شمار قربانیان کلاهبرداری با ریپل

افزایش شمار قربانیان کلاهبرداری با ریپل

اختصاصی کوین گراف – در چند روز گذشته با توجه به افزایش بی سابقه قیمت رمزارز ریپل، شمار کلاهبرداری های ایمیلی گزارش شده حول محور این ارز دیجیتال نیز افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش مجله کوین گراف به نقل از کریپتو نیوز (CryptoNews)، تنها در دو روز گذشته تعداد قربانیان ناشی از ایمیل های کلاهبرداران به ۲۰ نفر رسیده است. همچین در این گزارش گفته شده که متأسفانه همه قربانیان پس از پولشویی کامل اموال مسروقه خود، این سواستفاده مالی را اعلام کرده اند که عملاً دسترسی به سارقان را غیر ممکن می کند.

این کلاهبرداران که اتفاقاً نسبت به موارد گذشته بسیار حرفه ای تر شده اند، کاربران کیف پول های سخت افزاری را مورد هدف قرار داده اند. گفته می شود این سبک از سرقت پیشینه ای در ژانویه سال جاری دارد، اما با توجه به افزایش بی سابقه قیمت ریپل در روزهای گذشته، مجدداً اقدام به شکار دارندگان این ارز دیجیتال کرده اند.

این کلاهبرداران با درخواست کلمات ریکاوری والت قربانیان، پیشنهاد شرکت در یک استیکینگ پرسود را ارائه داده و پس از دریافت این کلمات با ارزش، اقدام به تخلیه موجودی درون آن کرده اند. لذا توصیه می شود از تحویل کلمات ریکاوری یا کلید خصوصی والت به افراد ناشناس جداً خودداری کنید.

هشدار: «تحویل کلمات ریکاوری» یا «کلید خصوصی» کیف پول به افراد ناشناس می تواند به از دست رفتن کل دارایی موجود در آن منجر شود.

ترجمه اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: cryptonews.net

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا