اشتباهات جبران ناپذیر در دنیای ارزهای دیجیتال

اشتباهات جبران ناپذیر در دنیای ارزهای دیجیتال

نه تنها تازه واردهای ارزهای دیجیتال، بلکه قدیمی های این دنیای پیچیده هم بعضاً دچار اشتباه هایی شده اند که در نتیجه آن بخشی از سرمایه خود یا کل آن را از دست داده اند. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با دو اشتباه به ظاهر ساده اما «خانمان سوز» که به تجربه در برخورد با مال باختگان دیده ایم، آشنا کنیم تا دست کم به سهم خود از تکرار آنان توسط سایرین جلوگیری کرده باشیم.

۱- وسوسه دریافت سود فراوان: در این مورد که این روزها زیاد به چشم می خورند، عده ای کلاهبردار در چهارچوب وبسایت ها، پیج های شبکه های اجتماعی و یا حتی بعضاً با پرزنت افراد در چت اقدام به فریب افراد کرده و سعی در دریافت کلید خصوصی کیف پول آنان دارند. درصورت لو دادن کلید خصوصی، بهتر است قید کوین های داخل آن را بزنید!

لو دادن کلید خصوصی با وعده دریافت سود هنگفت برابر است با سرقت کامل محتویات آن!

۲- عدم یادداشت «کلید خصوصی» یا «عبارات بازیابی»: شاید باورکردنی نباشد، اما بسیاری از کاربران به امید اینکه این کدها را در ایمیل یا نوت گوشی خود ذخیره کرده اند، از آن ها یادداشت فیزیکی ندارند. از قضا در برخی موارد همین افراد بنا به هر دلیل مجبور به ریست کردن گوشی شده و پس از آن، بنا به فراموشی پسورد ایمیل، گم کردن یادداشت ها و غیره این کدهای ارزشمند را گم کرده دستشان از دنیا و آخرت کوتاه مانده است. در یکی از موارد عیناً دیده ایم شخصی ۳۵ اتریوم به ارزش حدودی ۳۸۷ میلیون تومان را از دست داده بود!

گم کردن «کلید خصوصی» کیف پول برابر است با از دست دادن دارایی درون آن برای همیشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا