استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل امکانپذیر است؟

آیا استخراج با موبایل امکانپذیر است ؟

استخراج یا عملیات ماینینگ یکی از محبوبترین شاخه های ارزهای دیجیتال در میان دنبال کنندگان این صنعت می باشد. یکی از سوالاتی که ذهن خیلی ها را مشغول کرده امکان پذیر بودن استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل همراه است. این مقاله جهت روشن کردن کاربران و پاسخگویی به سوالات احتمالی شما تدوین شده است.

آیا واقعا میتوان با گوشی استخراج کزد؟

در پاسخ به سوال که «آیا استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل امکانپذیر است» باید گفت بله، شما می توانید با استفاده از تلفن همراه خود ارزهای دیجیتال معروفی مانند بیت کوین و اتریوم را استخراج کنید. اما در جواب به سوال «آیا مقرون به صرفه است و در نهایت موجب سوددهی خواهد شد» باید چند گزینه مهم را مد نظر قرار داد.
نکته اول در استخراج با تلفن همراه ضعیف بودن سخت افزارها و عدم توان محاسباتی پردازنده آنها می باشد. اگر شما قویترین اسمارت فون موجود در بازار را ده برابر قوی تر کنید، باز هم دستگاه شما ده برابر از ضعیفترین دستگاه های مخصوص استخراج ناتوان تر است.

جدا از ضعیف بودن سخت افزار، تلفن همراه شما از باطری استفاده می کند و حتی اگر تلفن شما یکسره به برق متصل باشد، میزان مشخص و کمی انرژی را وارد دستگاه می کند. توجه کنید که همواره سوخت استخراج، برق است و سوخت کمتر به معنی هش ریت پایین تر می باشد.

استخراج بیت کوین با موبایل

خرابی زودهنگام تلفن همراه شما

موضوع بعدی بحث استحلاک است. عملیات ماین کردن از نهایت توان دستگاه شما بهره می برد. این موضوع باعث داغ شدن تلفن همراه و آسیب رساندن به پردازشگر ، چیپست گرافیک ، باطری و سایر سخت افزار های موجود در تلفن همراه شما می شود.

اگر شما تنها روزی چند ساعت از گوشی موبایل خود به عنوان ماینر استفاده کنید، بعد از گذشت چند ماه بازدهی آن به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و حتی پاسخگوی کارهای روزانه و معمولی یک اسمارت فون هم برای شما نخواهد بود.

جدا از بحث استحلاک، مصرف اینترنت هم یکی دیگر از مخارج اصلی شما می باشد. درست است که با استفاده از اینترنت دی اس ال هزینه های شما قدری کاهش می یابد ولی بازهم ماین کردن مصرف اینترنت شما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. اگر تمامی این مسائل را کنار هم قرار دهیم، می توان اینگونه نتیجه گرفت که استخراج ارزهای دیجیتالی با تلفن همراه امکان پذیر بوده ولی با تکنولوژی فعلی گوشی های هوشمند و هزینه های اینترنت به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

چرا عده ای استخراج با موبایل را تبلیغ می کنند

احتمالاً این سوال برای شما به وجود آمده که پس چرا نرم افزارها و وب سایت هایی در فضای مجازی وجود داشته که برای استخراج با استفاده از تلفن های همراه طراحی شده اند؟ جواب ساده اس ، سودرسانی به کمپانی های بزرگ و در نهایت خالی کردن جیب کاربران!

به استثنای اپلیکیشن هایی مانند Electroneum که واقعاً برای استخراج با گوشی های همراه ساخته شده اند، افرادی با هدف کلاهبرداری و خالی کردن جیب شما دست به ساخت برنامه ها یا وب سایت های جعلی نموده اند.
با این تفاسیر، اگر همچنان قصد انجام عملیات ماینینگ با استفاده از تلفن همراه خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن های مورد تأیید گوگل پلی می باشد. ناگفته نماند که کمپانی های بزرگی مانند HTC در حال تحقیقات گسترده روی این موضوع بوده و گمان می رود در آینده شاهد گوشی هایی با امکان استخراج مقرون به صرفه تر برای کاربر باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا