۳ آبان ۹۹؛ وقایع مهم هفته گذشته

۳ آبان ۹۹؛ وقایع مهم هفته گذشته

در هفته ای که گذشت بیت کوین با یک جهش فوق العاده موفق شد خط حمایتی قدرتمند دوازده هزار دلاری خود را پشت سر گذاشته و حتی وارد کانال سیزده هزار دلار نیز بشود.

در ابتدای هفته ای که گذشت، کندل روزانه بیت کوین در قیمت ۱۱,۳۱۹ دلار بسته شد و پس از ورود به یک کانال صعودی طی یک رشد ۱۴ درصدی موفق شد به رقم ۱۳,۲۱۷ دلار برسد.

تأثیر این رشد بر سایر رمزارزها کاملاً مشهود بوده و ارزش کل بازار با رشد ۱۱ درصدی مواجه شد. در این میان یکی از مواردی که بیشترین صعود قیمتی را تجربه کرد رمزارز لایت کوین بود. لایت کوین با ۱۷.۵ درصد رشد توانست از قیمت ۴۷ دلار تا ۵۷ دلار صعود کند. بسیاری از تحلیلگران رشد لایت کوین را با اعلام خبر پشتیبانی Paypal از این رمزارز مرتبط می دانند.

بازارهای مالی ایران

متضاد با بازار ارزهای دیجیتال، بازارهای مالی ایران هفته بدی را پشت سر گذاشتند. قیمت دلار که در ابتدای هفته در کانال قیمتی ۳۲ هزار تومانی بسر می برد، وارد روند نزولی شده و حتی توانست قیمت ۲۶,۰۰۰ تومانی را تجربه کند. با تعطیلی بازار بورس ایران از پنج شنبه دلار با اصلاح قیمتی مواجه شد و در نهایت در کانال ۲۹,۰۰۰ تومان بسته شد.

بازار بورس ایران و سکه هم در این نزول قیمتی شریک بوده و معامله گران بورس یکی از بدترین هفته های بازار در سال جاری را تجربه کردند. شاخص بورس تهران که در ابتدای هفته در رقم ۱,۵۶۱,۰۰۰ باز شده بود، طی چند روز نزول با ۱۰ درصد افت قیمتی مواجه شده و در پایان هفته با رقم ۱,۴۱۲,۰۰۰ بسته شد.

قیمت طلای جهانی در طول هفته گذشته با یک نوسان صعودی کوچک روبرو شد و در نهایت قیمت آن در کانال ۱,۹۰۰ دلار تثبیت شد. از آنجا که در طول یک ماه گذشته قیمت طلا مقاومت خوبی در برابر نزول قیمتی از خود نشان داده، می توان انتظار داشت که مجدداً به کانال صعودی خود بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا