تعلیق معاملات آتی در صرافی هیوبی!

اختصاصی کوین‌گراف، گزارش شده است که هیوبی، صرافی رمزارزی مستقر در سیشل، معاملات آتی و اهرم‌دار خود را در برخی از کشورها به حالت تعلیق درآورده است که این مسئله سوالاتی را در خصوص زیر ذره‌بین قرار دادن دارایی‌های دیجیتالی توسط قانون‌گذاران ایجاد کرده است.

همان‌طور که توسط بلومبرگ گزارش شده است، هوبی Huobi این خدمات را در تعداد انگشت‌شماری از حوزه‌های قضایی تعلیق کرده است، اما مشخص نکرد که کدام کشورها مشمول آن خواهند شد. همچنین در مورد دلیل این تعلیق موقت، هیچ صحبتی به میان آورده نشد، گرچه می‌توان آن را با نا اطمینانی مقرراتی در چین مرتبط دانست.

همچنین لازم به ذکر است که این صرافی پس از آنکه قانون‌گذاران چین روی برنامه خود برای ممنوعیت معاملات رمزارز تأیید کردند، در حال کاهش سرویس‌های هاست ماینر خود در چین است. اما دولت چین بارها از برنامه‌های خود برای کنترل بازار رمزارز سخن به میان آورده است و نظرات اخیر آن‌ها نشان‌دهنده تغییری بنیادی در سیاست‌های آن‌ها نیست.

گفتنی است، هیوبی در اوایل سال جاری پس از دریافت هشدار جدید از رگلاتور اوراق بهادار چین، به دنبال گسترش خود در هنگ‌کنگ بود که احتمالاً راه را برای یک پرتفوی مدیریت دارایی‌های رمزارزی جدید هموار می‌کرد. این شرکت در جولای ۲۰۲۰ مجوزهای «نوع ۴» و «نوع ۹» را از کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ‌کنگ دریافت کرد.

قابل به ذکر است که، براساس داده‌های پلتفرم تحلیلی مساری (Messari)، هیوبی اکنون سومین صرافی بزرگ از منظر حجم معاملات است که معادل ۷٫۳ میلیارد دلار تراکنش را پردازش می‌کند.

نکته قابل توجه این که هیوبی نیز مانند دیگر صرافی‌ها، با انتشار اخبار ممنوعیت معاملات رمزارز در هفته گذشته، شاهد افزایش سفارشات فروش بوده است. ترکیب فروش عمده و کاپیتولاسیون سرمایه‌گذاران خرد منجر به محو شدن بیش از ۱ تریلیون دلار سرمایه از بازار رمزارز در ده روز گذشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا