آیا بازار در حباب قیمتی است؟ مدیرعامل Ark Invest پاسخ می‌دهد.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتو‌پوتیتو؛ کتی وود (Cathie Wood) مدیرعامل Ark Invest، در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance درباره چشم‌انداز بازار ارزدیجیتال صحبت کرد. او در این مصاحبه به بیت‌کوین و دیگر مشاغل پیرامون صنعت ارزدیجیتال علاقه نشان داد.

در گفتگو با یاهو فایننس، این کارشناس مالی اطمینان داد که آینده ارزهای رمزنگاری روشن به نظر می‌رسد. وود با انتقاد اخیر جان پالسون، سرمایه‌گذار میلیاردر از بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مخالفت کرد، و مدعی شد که بیت‌کوین در این عصر دیجیتالی، به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند از طلا پیشی خواهد گرفت.

وی در اینباره گفت: «جان پالسون از یک نکته غافل شده است، او فکر می‌کند رمزارزها مانند یک طلای دیجیتالی، منبعی برای ذخیره مالی هستند. اما بیت‌کوین یک سیستم پولی جدید، جهانی و غیرمتمرکز است و نباید بازیچه سیاستگذاران باشد. »

چند روز پیش، جان پالسون به بلومبرگ گفت؛ که از نظر او ارزش ارزهای دیجیتالی در نهایت به صفر می‌رسد: «افراد زیادی با نظر من مخالفت خواهند کرد، اما من فکر می‌کنم شما نباید روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کنید. به نظر من در نهایت مشخص خواهد شد که ارزهای دیجیتال، صرف‌نظر از روند صعودی یا نزولی فعلی، بی‌ارزش هستند. »

کتی وود می‌گوید؛ دنیای رمزارزها با حباب‌بودن خیلی فاصله دارد:

کتی وود در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود در Coinbase و Robinhood، دو صرافی پیشرو آمریکایی نیز صحبت کرد.

وود در ابتدا به تغییر مدل کسب و کار رابین‌هود به یک صرافی ارزدیجیتال اشاره کرد و گفت؛ رابین‌هود تصمیم درستی برای تجارت خود گرفته است. و اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است فشار بیشتری به نظارت بر بازار ارزدیجیتال وارد کند، اما وود فکر می‌کند در آینده نزدیک تغییر بزرگی اتفاق نمی‌افتد که موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شود.

از سوی دیگر، کتی وود تاکید کرد که با خیال راحت در Coinbase سرمایه‌گذاری کرده است. Coinbase تنها صرافی ارزدیجیتالی عمومی و یک معیار جهانی برای صرافی‌ها است.

به نظر کتی وود،وضعیت حال حاضر بازار ارزدیجیتال یک حباب قیمتی نیست. وود معتقد است که ارزدیجیتال یک پدیده نسلی است و با پیشرفت تکنولوژی رشد می‌کند. او مطمئن است که بازار صعودی فعلی هنوز پایان نیافته و  در ادامه به پیش‌بینی‌های ده سال آینده‌ی ارزدیجیتال اشاره کرد:

«آیا بازار در حباب قیمتی قرار دارد؟ یک سرمایه‌گذار معمولی درک نمی‌کند که بازار ۵ تا ۱۵ سال آینده تا چه اندازه می‌تواند بحث‌برانگیز باشد، زیرا تغییرات نمودار دارایی‌های مختلف بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند و بازار را وارد مسیرهای جدیدی می‌کنند که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.»

بیت‌کوین به نظارت روشن‌تری احتیاج دارد:

کتی وود یک یاغی نیست و نمی‌خواهد سیستم فعلی بازار را از بین ببرد. برعکس، اون از نظارت دقیق بر بازار، به عنوان یک عامل اساسی برای رشد پذیرش ارزهای دیجیتالی در سطح جهانی یاد می‌کند.

کتی وود معتقد است که مقررات چیز خوبی است. او می‌گوید؛ مشکلات نظارتی اصلی ارزدیجیتال، در عدم توافق بین نهادهای نظارتی در مورد ماهیت ارزهای دیجیتالی نهفته است:

«خوب می‌شد که نهادهای نظارتی بتوانند بر سر ماهیت و تعریف ارزهای دیجیتالی با هم به توافق برسند. اطمینان برای این اکوسیستم چیز خوبی خواهد بود.»

درحال حاضر، صنعت ارزدیجیتالی در ایالات متحده، دقیقاً به دلیل تنوع معیارها در میان نهادهای نظارتی، در وضعیت حساسی قرار دارد. شاید اکنون فناوری سریعتر از سیاست در حال حرکت باشد، اما سرانجام روزی با همدیگر ملاقات خواهند کرد.

منبع: cryptopotato.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا