چند اشتباه رایج میان تریدرها

چند اشتباه رایج میان تریدر ها

ترید کردن از جمله شغل های پر درآمد و بسیار جذاب بوده که هر شخصی حداقل یک بار به فکر امتحان کردن آن افتاده. در این مقاله از سری مقالات کوین گراف قصد داریم چند اشتباه رایج را که بسیاری تریدرهای تازه کار مرتکب آن شده و باعث از بین رفتن کل یا بخش بسیار زیادی از سرمایه آن ها می شود را بررسی کنیم.

بر خلاف تصور ترید کردن به هیچوجه کار راحتی نیست. شما برای اینکه به یک تریدر موفق تبدیل شوید احتیاج به تحقیق ، مطالعه و تمرین بسیار زیادی دارید. در طول این مسیر شکست های متعدد و موانع زیادی را باید پشت سر بگذارید و این نکته در نظر داشته باشید که هیچ میانبری در این کار وجود ندارد و اگر حس کردید که راه حلی برای سریع تر کردن این فرایند و یا بدست اوردن پول زیادی در مدت کم در این بازار پیدا کردید ، بدانید که مسیر را اشتباه آمدید.

در ادامه به چند نمونه از این اشتباهات اشاره می کنیم. نکته این مقاله در خصوص افرادی که با استفاده از تحلیل تکنیکال اقدام به ترید می کنند نوشته شده است.

۱ـ نداشتن یک استراتژی مشخص:

هر معامله گری به یک استراتژی مشخص احتیاج دارد. منظور از یک استراتژی مشخص استفاده از اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل مشخص ، استراتژی ورود و خروج از بازار و تعیین سود و زیان می باشد. این موضوع دو نکته مثبت دارد. اول اینکه استفاده از ابزارها و استراتژی های متعدد باعث گیج شدن شما شده و در بسیاری از موارد باعث تشخیص اشتباه شما می شوند.

و نکته دوم ، وقتی شما همیشه از یک استراتژی مشخص استفاده می کنید ، نقاط ضعف و قوت استراتژی خود را بهتر می شناسید و در طول زمان توانایی تصمیم گیری شما به طور چشمگیری ارتقا می یابد.

۲ـمعامله روی ارزی که شناخت کافی از آن ندارید:

چند اشتباه رایج میان تریدرها

به طور مثال شما همیشه روی ارزهای BTC ، ETH و TRX معامله انجام میدهید. یک روز کاری را شروع کرده و هرچقدر به چارت این سه ارز نگاه می کنید نمیتوانید یک سیگنال خوب برای معامله پیدا کنید. در نتیجه شما سراغ یک ارز دیگر مثل LINK می روید که در چندروز قبل از آن ، سود چشمگیری داشته.

در این مواقع این نکته در نظر بگیرید که بازار هر ارزی متشکل از افرادی هست که آن ارز را معامله می کنند. و این موضوع باعث متفاوت بودن روند آن ارز با سایر ارزها می شود. ممکن است یک یا دو بار از این تعوض ناگهانی شانس آورده و بتوانید با سود از بازار خارج شوید ولی در نهایت این حرکت منجر به شکست شما می شود.

۳ـ عدم پذیرش شکست:

اگر تحمل شکست را ندارید به هیچوجه وارد این بازار نشوید. هیچ معامله گر با تجربه و موفقی را نمیتوانید پیدا کنید که تمامی معامله های خود را با سود به اتمام برساند و شما هم استثنایی نیستید. بازار شما را بازی می دهد خسته تان می کند و در نهایت شکستتان می دهد. تنها کسایی پیروز می شوند که بعد از شکست خوردن روحیه و منطق خود را از دست نداده و بدون در نظر گرفتن ضرری که متحمل شده اند ، با پایبندی به استراتژی ها و دیسیپلین خود با صبر و آرامش دو مرتبه به بازار وارد شوند.

۴ـ برای شروع از سرمایه اصلی خود برای ترید استفاده نکنید:

همیشه سرمایه ای را برای ترید در نظر بگیرید که با از دست دادن آن هیچ اخلالی در روند زندگی و اقتصاد شخصی شما وارد نشود. خیلی از معامله گران نوپا برای شروع کار خود سرمایه زیادی را با هدف سود بالا وارد بازار می کنند که الین امر در نهایت موجب ترس از دست دادن یا Fear Of Lost می شود.

وقتی شما در هر معامله نگران از دست دادن سرمایه خود باشید نمی توانید خوب تصمیم بگیرید و احساساتتان شما را کنترل می کنند. نتیجه این موضوع یا تصمیم گیری های احساسی و عجولانه است ، و یا از دست دادن موقعیت های مناسب برای ورود به بازار.

چند اشتباه رایج میان تریدرها

۵ـ ترید کردن را با قمار کردن اشتباه نگیرید:

هر موقع برای خرید یک ارز و شروع یک ترید با جملاتی مانند: “احساسم میگه قیمت قراره صعودی بشه” یا “حالا بخریم تا ببینیم چی میشه” یا “اگر یکم شانس بیارم حتما جواب میگیرم” مواجه شدید ، بدانید که تصمیم شما صد درصد غلت است.

تفاوت شما با یک غمار باز در این نکته است که شما به هیچوجه روی شانس و احساس اقدام نمی کنید و همیشه منتظر سیگنال های خوبی برای خرید هستید. ریسک کردن یک معقوله الزامی در ترید هست ولی یک تریدر موفق شخصی است که توانایی مدیریت ریسک بالایی داشته باشد.

۶ـ ترید کردن را به چشم یک شغل نگاه کنید:

همه اشخاصی که میخواهند وارد دنیای ترید بشوند دوست دارند این کار را به عنوان یک کار دائمی برای خود حفظ کنند. ولی تنها بعد از چند معامله با رویای یک شبه پولدار شدن و یا یک معامله با سود خیلی بالا تمام سرمایه خود را از دست می دهند.

قبل از ورود به بازار آموزش خود را تکمیل کنید و با قدم های کوچک ولی مطمئن وارد بازار بشوید. به یاد داشته باشید ترید کردن از جمله کارهایی است که برای به درآمد رسیدن در آن باید زمان زیادی را صرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا