ضرر ۱۲ میلیون دلاری pNetwork در نتیجه هجوم هکرها!

ضرر 12 میلیون دلاری pNetwork در نتیجه هجوم هکرها!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل کوین‌گیپ؛ پروتکل دیفای pNetwork به جامعه ارزدیجیتال درباره هک‌شدن ۲۲۷ بیت‌کوین این شبکه با ارزش ۱۲٫۶۷ میلیون دلار هشدار داد. هکرها  توانستن با نصب یک باگ بر بستر کدهای Binance Blockchain شبکه pNetwork را هک کنند. با این حال pNetwork از امن‌بودن سایر صندوقهای سرمایه شبکه خود خبر داد و گفت برای برقراری امنیت بعد از حمله، نیازی به از بین‌ بردن هیچکدام از پل‌های شبکه نیست.

بنا به توئیتهای pNetwork، باگ هکرها شناسایی‌شده و پروتکل در حال برطرف کردن آن است که چند ساعت زمان می‌برد. این شبکه به کاربران اطمینان داد که سخت مشغول کار بر حل‌کردن مشکل بیت‌کوینهای هولد‌شده در شبکه BSC است و شبکه را بروزرسانی خواهد کرد. شبکه pNetwork  اعلام کرد که به هکر شبکه خود، در صورت بازگرداندن همه وجه دزدیده شده، ۱,۵۰۰,۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد.

این شبکه در توئیتر خود نوشت: «پیامی به هکر بلک هت (black hat). ما در صورت بازگرداندن کامل سرمایه، ۱,۵۰۰,۰۰۰ دلار جایزه تمیز پیشنهاد می‌کنیم. متاسفانه یافتن نقاط ضعف سیستم بخشی از بازی است. اما همه ما می‌خواهیم اکوسیستم DeFi به رشد خود ادامه دهد، و بازگشت وجه دزدی گامی در این جهت است.»

هک شدن NowSwap:

هکرها بر بهترین بخشهای بلاکچین حمله می‌کنند. در آخرین حمله، یک پروتکل DEX بنام NowSwap در طول هفته گذشته بیش از ۱ میلیون دلار ضرر کرد. مهاجمان ۵۳۵ هزار دلار و ۱۵۸ WETH سرقت کردند. دلارها از طریق سرویس توزیعی شبکه ۱inch به ETH تبدیل شده و بعداً به پلتفرم معاملاتی ناشناش اترنت Tornado Cash منتقل می‌شوند.

حمله به دیفای:

پروتکلهای متعددی از عواقب حمله‌ به دیفای آسیب دیدند، از جمله CREAM Finance که ۴۶۲,۰۷۹,۹۷۹ توکن AMP و ۲,۸۰۴٫۹۶ توکن اتریوم ضرر دید و شبکه Neko که بیش از ۲ میلیون استیبل‌کوین از دست داد. آدرس مهاجم شبکه Neko دارای ۲ میلیون USDT، تعداد ۳۹۰,۰۰۰ BUSD و ۱ BTCB است. اخیراً شبکه PolyNetwork توانست وجوه هک تاریخی خود، به ارزش ۶۱۰ میلیون دلار را بازگرداند. با این حال، برای بازگردانی وجود دزدیده شده سرمایه کاربران خود راه درازی را طی نمود.

منبع: coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا