رجب طیب اردوغان: ترکیه در جنگ با ارزدیجیتال است!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از نیوز.بیت‌کوین؛ رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، موضع دولت خود در مقابل ارزدیجیتال را روشن کرد و گفت که این کشور در حال جنگ با ارزدیجیتال است.

جنگ و مبارزه با ارزدیجیتال:

رجب طیب اردوغان، در برنامه «ملاقات با جوانان» که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های ۸۱ استان برگزار شد، به برخی از سوالات جوانان پاسخ داد. این رویداد در مرسین، شهر بندری در جنوب ترکیه و قطب مهم اقتصادی این کشور روی داد.

مرد جوانی در میان حضار از رئیس‌جمهور اردوغان پرسید: «سوال من در مورد ارزهای دیجیتال است. اخیراً بانک مرکزی یک پلتفرم دیجیتالی برای لیر واحد پول ترکیه ایجاد کرده، آیا این اقدام نشانه‌ی باز بودن فضای ارزدیجیتال در ترکیه است؟… ما در مورد ایده‌های شما در این مورد کنجکاو هستیم.»

اردوغان با عنوان «ما مشکلی با باز بودن فضا برای ارزدیجیتال نداریم» گفت: «برعکس، ما درگیر جنگ دیگری هستیم، درگیر مبارزه علیه آنها.»

اردوغان صریحاً گفت که امکانات سرمایه‌گذاری برای ارزهای دیجیتال در ترکیه ایجاد نخواهد شد، زیرا فعلا ترکیه «به استفاده از ارز رایج خود ادامه خواهد داد.»

رئیس‌جمهور اردوغان در ادامه نظر بینالی یلدیریم، نائب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه، و نخست‌وزیر سابق که در برنامه جوانان نیز شرکت داشت را نیز در مورد ارزهای دیجیتال جویا شد و پرسید: «شما چه می‌گویید آقای بینالی؟»

یلدیریم جواب داد: «متاسفانه ارزهای دیجیتال راه را برای نارضایتی نیز باز می‌کنند. بنابراین باید کنترل جدی بر آنها صورت گیرد.»

بیشتر بخوانید: ۱۰ بازی برتر بلاکچین برای کسب رمزارز!

وی اشاره کرد که «نمونه‌های بد» در میان ارزهای دیجیتال وجود دارند. به عنوان مثال در ماه آگوست، پلیس ترکیه تحقیقاتی پیرامون کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در Dogecoin آغاز کرد که ۱۵۰۰ سرمایه‌گذار متضرر داشت، و در نتیجه دو صرافی ارزدیجیتال ترکیه برای کلاهبرداری بازجویی شدند.

یلدیریم به اردوغان گفت: «درآینده، البته به تشخیص شما، ممکن است اقدامات ایالتی و دولتی برای جلوگیری از سواستفاده و اشتباه در ارزدیجیتال انجام شود. تحقیقات این موضوع قبلاً آغاز شده است.»

در ماه آپریل، بانک مرکزی ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای، استفاده از ارزدیجیتال برای پرداخت کالا و خدمات را ممنوع کرد. در ماه جولای، دولت ترکیه گفت که در حال آماده‌‌سازی لایحه‌ای برای نظارت بر ارزدیجیتال است.

منبع: news.bitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا