راه‌اندازی کیف‌پول SafeMoon باعث صعود ۲۰ درصدی قیمت شد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دی‌کریپت؛ سازندگان SafeMoon، دقیقا سه ماه پس از خبر راه‌اندازی نسخه بتا کیف‌پول این رمزارز، نسخه اندروید کیف پول SafeMoon را در Google Play Store منتشر کردند.

پس از انتشار این خبر، قیمت SafeMoon در مدت ۲۴ ساعت رشد ۲۰ درصدی داشت وگویی به سمت ماه حرکت کرد.

توکن SafeMoon مبتنی بر Binance Smart Chain (BSC) است. برخلاف بسیاری از آلت‌کوین‌ها، SafeMoon کارایی ندارد و بیشتر شبیه یک میم‌کوین مثل Shiba Inu است که برای خرید و فروش و سرگرمی ساخته شده، و تنها از گمانه‌زنی کسب درآمد می‌کند.

چه اتفاقی برای SafeMoon افتاده و چرا قیمت آن به سرعت کاهش می‌یابد؟

اما SafeMoon چند ویژگی منحصر به فرد دارد. اول، با هر فروش ده درصد از دارندگان خود مالیات می‌گیرد. این امر مانع خفیفی برای تسویه‌حساب‌های این رمزارز محسوب می‌شود. علاوه بر این، نصف این مالیات ده درصدی بین دارندگان SafeMoon، بسته به میزان دارایی آنها، تقسیم می‌شود و نصف دیگر آن به یک استخر نقدینگی می‌رود.

دوم، مانند اتریوم، توکن‌های SafeMoon هم برای وارد کردن فشار ضدتورمی بر قیمت، سوزانده می‌شوند. هدف اصلی SafeMoon، ساختن یک فضای امن (safe) برای رسیدن به ماه (moon) است.

اما هنوز تا ماه راه زیادی باقی است. قیمت SafeMoon در ۱۱ می به بالاترین سطح خود یعنی ۰٫۰۰۰۰۱۰۹۴ دلار رسید و حتی با وجود توئیت بنیانگذار Barstool Sports دیو پوتنوی، مبنی بر اینکه این شت‌کوین مورد علاقه اوست، قیمت سقوط کرد و ۸۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

دیو پوتنوی در تاریخ ۱۷ می در توئیتر خود نوشت: «اعلامیه شت‌کوین من. با مسئولیت خود سرمایه‌گذاری کنید. من نظری ندارم که چطور کار می‌کند.»

دلایل سقوط قیمت SafeMoon:

یکی از دلایل احتمالی سقوط SafeMoon شاید این امر باشد که نمی‌توان آن را به راحتی دریافت یا ارسال کرد. زیرا در مقایسه با ۱۰۰ رمزارز برتر بازار که در حجم کم معامله می‌شوند، SafeMoon در هیچکدام از صرافی‌های اصلی در دسترس نیست.

حتی کسانی که این رمزارز را در صرافی خود لیست کرده‌اند هم در مبادله مشکل دارند. صرافی BitMart که اولین بار در ماه آوریل این دارایی را در دسترس قرار داد، تا اواسط ماه می قادر به استفاده از سیستم توزیع مجدد توکن آن نبود و فقط می‌توانست پاداش‌های ماهانه‌ کاربران را به‌روز کند. PancakeSwap مسئول بیشتر معاملات SafeMoon است و توزیع مجدد روزانه این توکن را ارائه می‌دهد.

ارائه برنامه کیف‌پول برای SafeMoon این مشکلات را باید حل کند، زیرا امکان مبادله مستقیم توکنومیک را برای کاربران خود فراهم می‌سازد. هولدرهای SafeMoon پاداشهای خود (سهم آنها از فروش دیگر دارندگان توکن) را به صورت روزانه در کیف‌پول خود دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر، چنین رمزارزهایی باید خود را به کاربران شکاک بازار ثابت کنند. عده‌ای معتقدند که برنامه‌ی بزرگ SafeMoon برای پاداشهای استیک‌کردن، یک «سواستفاده پرریسک» است. با این حال، امروز دارندگان SafeMoon، مانند هر رمزارز دیگری که در دریای قرمز رنگ شناور باشد، از هر نشانه‌ی مثبتی استقبال خواهند کرد.

منبع: decrypt.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا