در ۲۴ ساعت گذشته حجم اتریوم‌های سوخته شده از مقدار تولید شده فراتر رفت!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دی‌کریپت؛ ماه گذشته به‌روزرسانی EIP-1559 برای جلوگیری از رشد سرعت عرضه اتر، در شبکه اتریوم اجرا شد. اما در ۲۴ ساعت گذشته، روند رشد عرضه اتر بطور کل متوقف‌شده و در حال کاهش است.

در ۲۴ ساعت گذشته، میزان توکن‌سوزی اتر بیشتر از میزان عرضه آن بوده، به این معنی که امروز موجودی اتر نسبت به دیروز کمتر است. کارشناسان اتریوم می‌گویند که این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاده است.

به‌روزرسانی EIP-1559، یک تحول کدگذاری‌شده پیشنهادی برای بلاکچین اتریوم بود، که هنگام تراکنش به بلاکها اجازه‌ی گسترش می‌داد تا تراکنش‌های بیشتری از طریق شبکه ارسال شود. شبکه اتریوم به دلیل محبوبیت NFTها و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین اتریوم، مانند پروتکل وام‌دهی Aave و صرافی Uniswap، دچار تراکم زیادی شده است.

بعد از اتریوم ۲٫۰ چه اتفاقی برای استخراجگران اتریوم می‌افتد؟

بخشی از پروتکل پیشنهادی EIP-1559، تعیین هزینه پایه برای هر معامله بود. شبکه به جای مراجعه به ماینرها برای تائید تراکنش‌ها، این هزینه پایه را می‌سوزاند. (یعنی با ارسال به کیف‌پول غیرقابل دسترسی از گردش خارج می‌شود.) ایده اصلی این به‌روزرسانی بر این بود، که برخلاف روند عرضه بیت‌کوین، منابع اتر در سطح محدود نگاه داشته شود. در نتیجه، قیمت اتر در پاسخ به تقاضای بازار بالا خواهد رفت.

هدف اصلی به‌روزرسانی ‌EIP-1559 کنترل بر انتخاب نوع توکنهای عرضه‌شده شبکه است و لزوماً به معنی کاهش منابع اتر نیست. زیرا بعد از تولید هر بلاک، ماینرها می‌توانند هنوز می‌توانند اتر استخراج‌شده را نگه دارند. تا وقتی که مقدار عرضه بالاتر از میزان هزینه‌های سوخته‌شده شبکه باشد، منابع اتر افزایش خواهد یافت.

در یک دوره ۲۴ ساعته از روز پنج‌شنبه تا جمعه، رشد عرضه اتر منفی شد. تعداد اترهای سوزانده‌شده در این دوره ۱۲,۵۰۰ اتر، در مقابل تعداد ۱۳,۰۰۰ توکن اتر صادرشده به ماینرها بوده است. دلیل این اتفاق می‌تواند تنظیم هزینه‌های پایه در یک دوره افزایش تقاضای توکن باشد.

اسکات لوئیس، بنیانگذار DeFi Pulse روز ۳ام سپتامبر در توئیتر خود نوشت: «اتریوم به اولین روز ضدتورمی خود نزدیک می‌شود.»

اوان ون نس، بنیانگذار Week in Ethereum News نیز در توئیتر خود محاسبه کرد:

«تعداد ۴٫۵ بلاک در هر دقیقه، ضرب در ۲٫۱ اتر در هر بلاک = ۹٫۴۵ اتر صادر‌شده در هر دقیقه است. و اکنون تعداد اتر سوزانده‌شده در هر دقیقه به ۹٫۶ توکن رسیده است.»

بعد از اجرای هاردفورک لندن در ۵ آگوست تاکنون، بیش از ۱۸۸,۰۰۰ اتر سوزانده شده، که بنا به داده‌های Nomics، ارزش این توکن‌سوزی ۷۳۶ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

این توکن‌سوزی به منظور رشد قیمت اتر می‌گردد. اتریوم از قیمت ۲,۵۱۶ دلار در ۴ آگوست، به قیمت ۳,۹۲۶ دلار، یک افزایش ۵۶ درصدی، رسیده است.

منبع: decrypt.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا